דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שני חלקים של אותה הקבוצה

שני חלקים של אותה הקבוצה

שאלה: היכן עובר הגבול בין זה שאני מבטל את עצמי, את הדעה שלי, לבין זה שאני משקיע את עצמי בקבוצה, ובכך מוסיף לכוח שלה?

תשובתי: אני יכול להוסיף לקבוצה רק את מה שהיא צריכה, ולא את דעתי. אין לי זכות להכניס לקבוצה את הדעה שלי, אני רק מראה לה שבשבילי הדבר החשוב ביותר בחיים, זו העלייה הרוחנית, כאשר השגת הבורא הופכת עבורי למטרה החשובה ביותר. את זה אני צריך להכניס ולתרום לקבוצה. אין לי בזה דעה אישית משלי: אני מבטל את עצמי ומקבל את דעתם של המקובלים.

יכול להיות, שאתה מבלבל את זה עם עבודת ההפצה, או מצבים אחרים? יכול להיות, שאתה חושב על חילופי דעות, בקשר לאופן שאנחנו בונים את הקבוצה, כיצד מפיצים?

לעיתים קרובות מאוד, במושג "קבוצה" מובנות שתי צורות שונות לחלוטין. הראשונה, זו צורה רוחנית, כאשר כולנו מתחברים בלב, בהשתוקקות ובנטייה לגילוי הבורא. והצורה השנייה, זה כאשר אנחנו עובדים בהפצה, באיחוד, לא בתוכנו, לא לבורא, אלא כדי לבצע איזו משימה גשמית. לא צריך לערבב זה עם זה.

לביצוע המשימות ברמה הגשמית אין שום יחס וקשר לעבודה הרוחנית. צריך להבדיל את שני החלקים האלה בקבוצה, ובשום אופן לא לערבב ביניהם, אז הכול יהיה בסדר.

ישנם אנשים שעוסקים בצורה נפלאה בהפצה, יכולים לדבר מתוקף היכולות הטבעיות שלהם. ישנם אנשים שיכולים יותר לעבוד בידיים. ישנם עובדים טכניים, רואי חשבון, וכולי. מהם מורכב מפעל ההפצה שלנו.

בשום אופן לא צריך לקשור את המפעל עם הקבוצה הרוחנית, כאשר אנחנו מתאספים יחד, מאחדים את הלבבות שלנו ומפנים אותם לבורא. כי אנשים שמצליחים בקבוצה אחת, יכולים לא להצליח בכלל בקבוצה אחרת, אין להם את היכולת הזאת. ישנם חברים שלומדים בהשתוקקות, מתאחדים, מוכנים "להצית" ולעורר את האחרים, אבל אין להם כישורים מיוחדים לעבודה, ואפילו לא בעיבוד החומר. לכן צריך בצורה רצינית להבדיל אחד מהשני.

תנסה לחשוב, איך אתה מחלק את הקבוצה לחלק הרוחני שלה ולחלק הגשמי. החלק הרוחני, זה רק האיחוד הפנימי. מי עוסק בזה יותר? מי דואג לזה יותר? מי נותן יותר התפעלות לחברים? כי החלק הרוחני של הקבוצה הוא החשוב ביותר.

ומה שייך לחלק הגשמי? יכול להיות, שזה כל מיני מומחים, טכנאים, אנשים פרגמאטיים, שפשוט עובדים ללא קשר הדדי ביניהם.

מתוך שיעור בנושא "הפצה של השיטה האינטגרלית", 20.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו קבוצה
הקבוצה היא הבית שלי בעולם אין סוף
קבוצה, זה מגע פנימי בין הנשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest