דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לראות את הבורא דרך תמונת העולם שלנו

לראות את הבורא דרך תמונת העולם שלנו

שאלה: למה מתכוונים המקובלים כאשר הם אומרים: "הכול צריך להתחיל ולהסתיים בבורא"?

תשובתי: נאמר, שהכול צריך להתחיל ולהסתיים בבורא, מפני שהבורא מהווה את הסיבה לכל מה שמתרחש בתוכי, כי אני כולל בתוכי את כל הבריאה הזאת, אני מרגיש אותה, היא מוטבעת בי. דרך כל מה שאני מרגיש, דרך הטבע הדומם, הצומח והחי ודרך בני האדם, הבורא מדבר איתי ועוזר לי להתכָּוונן לכך, כדי שאבוא אליו דרך ההרגשות הללו, ארגיש אותו.

אם אני פועל בצורה כזאת, אז אני מתחיל להבין את השׂפה של הבורא, כיצד הוא מדבר איתי, דרך כל ההשפעות עליי, דרך התכונות הפנימיות שלי, וכיצד אני מתנהג עם עצמי. דווקא הוא מלכתחילה מזמין בתוכי כאלה הרגשות, הכּרוֹת. הוא נותן לי להבין שהוא עושה את זה, כדי שאני ארצה בכל דבר לגלות אותו כסיבה הראשונית של עצמי, של ההרגשות והמחשבות שלי, ואחר כך להשתדל לברר, מתוך מה שקיבלתי ממנו בלב ובשׂכל, איך דרך התמונה הזאת אני יכול למצוא אותו. בכך שאני מרגיש את כל התמונה, אני תופס אותה כדו-שיח שלו איתי.

כך הבורא מתנהג איתי, מבלי להסתתר מאחורי התמונה הזאת, אלא אני צריך להתפתח כדי שאוכל להרגיש אותו. כי כאשר אתה מדבר עם תינוק קטן שעדיין אינו יודע לדבר, הוא מזיז את הידיים והרגליים, מביט עליך ואינו יודע כיצד להבין אותך. אבל בהדרגה, על ידי כאלה מאמצים, הוא מתחיל להבין אותך יותר ויותר.

אותו הדבר קורה גם איתנו. אנחנו צריכים, כמו התינוק הקטן, "להזיז" את כל התכונות, היכולות, האפשרויות שלנו ולהשתדל להבין דרך התמונה הזאת, שכל הזמן מודפסת ומוטבעת בנו, מה הוא רוצה בזה לומר לנו, צריכים לחדור דרכה עם הראיה החודרת שלנו ולראות את הבורא. כל מה שמתרחש סביבנו, מזכיר לנו אימא שרוכנת מעל לתינוק שלה ומדברת איתו, אך הוא אינו יודע איך להגיב לזה. דווקא בצורה כזאת אנחנו צריכים להרגיש את עצמנו ביחס לעולם, ואז בהדרגה ניכנס למגע עם הבורא.

מתוך שיעור בנושא "הפצה של השיטה האינטגרלית", 20.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הקשר עם הבורא: אל תנתקו את השיחה
למה הבורא לא שומע אותי?
על גל ישר לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest