דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שמאל, ימין, שמאל!

שמאל, ימין, שמאל!

ההליכה שלנו נעשית "על שתי רגליים": שמאל-ימין, שמאל-ימין. אנחנו צריכים כל הזמן להימשך לימין, אבל אנחנו תמיד מתחילים מ"רגל שמאל", מהרצון לקבל שגדל. בלי רצון, בלי חסרון, ללא התעניינות, אין אפשרות לעשות שום פעולה.

הפעולה עצמה מתבצעת תמיד על ידי המאור המחזיר למוטב. בעיקרון, זהו תהליך פשוט מאוד. אבל מפני שהוא עובר עלינו ברגשות שלנו, אז הוא זורק ומכניס אותנו לכל מיני מצבים. וכאשר אנחנו נמצאים בשמאל, אז אנחנו לא יכולים לראות את הימין. ומימין לא יכולים להאמין שיש גם שמאל. וכך אנחנו כמו ילדים קטנים, או בוכים או צוחקים.

הרצון ליהנות, הרצון לקבל, הוא כל החומר שלנו שקובע לגמרי את המצב שלנו: כל הרגשות שלנו, השׂכל, ראיית העולם. אנחנו כולנו תלויים בו, עד שנגיע ל"קו האמצעי". ובו אנחנו כבר יכולים להיות למעלה מהרצון שלנו: גם ב"קו שמאל" וגם ב"קו ימין", ולנהל את עצמנו, מה שנקרא ב"למעלה מהדעת", למעלה מהתרשמות נעימה או לא נעימה בתוך הרצון לקבל שלנו. אנחנו כבר נוכל להשתמש בכל המצבים הללו להתקדמות שלנו מתוך בחירה שלנו.

אבל עד שאנחנו נשיג כזאת שליטה ב"קו האמצעי", אנחנו ניזרק מצד לצד: פעם לשמאל ופעם לימין. וכאשר נמצאים בשמאל, אנחנו צריכים איך שהוא לשלוט במצב שלנו כדי שלא נאבד את השׂכל שלנו ולא נתייאש מזה שהכול רע, שהכול חשוך ולא רואים שום דבר. צריך להשתמש ב"קו שמאל" בצורה יעילה ויצירתית, בכך שמנסים לעשות ממנו משהו ולא להימצא סתם תחת הרגשה רעה ולשקוע בייאוש, בחוסר אונים, בחוסר תקווה.

מובן, שאם האדם מורכב כולו מהרצון לקבל ולגמרי נמצא תחת השפעת האור, אז שום דבר לא יעזור לו אלא רק הסביבה. אם הוא לא מאבד את הקשר שלו עם הסביבה, אלא משקיע בה, אז הסביבה תמיד תספק ותשפיע לו איזו מידה של מאור. במידה שהאדם הכניס ל"מחסן" של הסביבה את היגיעה שלו, את הקשר שלו, את ההכנעה שלו כלפי הסביבה, כך הוא יקבל יותר תמיכה מתוך ה"מחסן" הזה בזמן הירידה שלו ואז יוכל לעלות מהר יותר.

וגם להיפך, כאשר הכול טוב ויפה, אז לא צריך לאבד את הראש, אלא להשתדל להשתמש במצב הזה להתקדמות. גם אנחנו נצטרך את תמיכת הסביבה שתאזן אותנו בכזאת עלייה. והעיקר, זה אף פעם לא לשכוח ולהיות מודעים לכך שאנחנו חייבים להגיע לחסרון האמיתי. ולהגיע לחסרון אמיתי אפשר רק על ידי תמיכת הסביבה, כי לבד האדם תמיד יברח מהעבודה עם המצבים שלו. העיקר בשבילו זה לעבור יותר מצבים נעימים, ולא חשוב עד כמה הם מועילים להתקדמות.

מתוך ההכנה לשיעור, 03.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לעשות היפוך מעצמנו
תמיד תתחיל מ"קו ימין"
עבודה ב"קו ימין"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest