דף הבית / אקטואליה / שליחי האו"ם ברכו את ישראל לשנה החדשה

שליחי האו"ם ברכו את ישראל לשנה החדשה

הערה: ערב ראש השנה, בתמיכה של נציג ישראל באו"ם, מזכ"ל האו"ם גוטריש ועשרות שגרירים באו"ם זרקו חתיכות לחם לנהר איסט-ריבר עם המילים, שהם שולחים באופן סימלי את החטאים שלהם בנהר ומברכים את מדינת ישראל לשנה היהודית החדשה. הנציג שלנו באו"ם אמר: "אנחנו מקווים, שבאו"ם יערכו "חשבון נפש", בירור עצמי, שבו הם ייקחו בחשבון פעולות שנעשו בשנה שעברה".

תגובתי: בעיקרון, זה נכון. "תשליך" זו פעולה סמלית, שבה אנחנו שולחים את החטאים שלנו, כמו שנאמר: "שלח את המעשים הטובים ואת החטאים שלך על פני המים". ואז המעשים הטובים יחזרו אליך, ואילו החטאים ייעלמו במצולות הים.

הערה: זהו מצב די לא רגיל מצד האו"ם ונציגיו.

תגובתי: באו"ם מקבלים בברכה מנהגים שקיימים בכל עם, בכך הם מדגישים את היחס הטוב, הנכון וכביכול הכנה שלהם כלפי העם עצמו, אבל לא כלפי המדינה. להיפך, זה דווקא כדי להדגיש במכוון "כמה אנחנו טובים".

הערה: מייסדיה של הקואליציה האירופאית בעד ישראל אמרו, ש"ללא ההשראה היהודית והשקעה בהקמת האו"ם, קרוב לוודאי שהאו"ם לא היה קיים היום. תשליך, זה זמן טוב להערכה מחודשת, כדי לראות היכן נהגנו בהתרשלות".

תגובתי: בזמנינו האו"ם מיצה את עצמו. בעבר הייתה ליגה של אומות, אחר כך האו"ם והיום הם הגיעו למצב שמיצו את עצמם.

הערה: אם נתאר לעצמנו את ראש השנה, עם יחסים חדשים המבוססים על תוצאות של הבחינה העצמית את הליגה החדשה של האומות המאוחדות…

תשובתי: לא ייאמן! לשם כך נדרשות שנים רבות כדי לחנך מחדש את העם, את האוכלוסייה של כל כדור הארץ, של האנושות. לחנך מחדש! מפני שרק אז הם יוכלו איכשהו להתאחד ביניהם כדי לפתור בעיות כלל אנושיות. זה הרי ארגון של האומות המאוחדות! ואילו שם אין שום דבר מאוחד. להיפך, כולם עויינים זה לזה. והכול מחולק לכל מיני ערוצים.

אני סבור, שלא צריך לשנות כאן דבר, מפני שזה בלתי אפשרי. צריך להתחיל מהחינוך. אם האו"ם היה מכיר ומודה בחוסר עקביות ויציבות שלו והיה אומר: "זהו, החל מהיום והלאה נעסוק בחינוך ובהשכלה של כל אוכלוסיית העולם…" אז אולי.

שאלה: אם נחזור לראש השנה, באלו חטאים אדם צריך להכיר בתוכו ולשחררם כדי להיכנס לשנה החדשה עם השתוקקות חדשה?

תשובתי: להשליך למים את האגו! להישאר ריק ולהתחיל לטפח את האלטרואיזם. לא צריך יותר שום דבר, אז הכול יהיה טוב! זה נשמע כביכול חלום שלא ניתן להגשמה, אבל אפשר ליישם אותו. בתורה כתוב שאפשר לעשות זאת, ובחכמת הקבלה יש שיטה ואוסף מדויק של כלים והמלצות.

שאלה: אלו איחולים תוכל לאחל לשנה החדשה?

תשובתי: אפשר לאחל לעם היהודי במיוחד: שתהיה לו שנה טובה במובן שהוא יפיץ את רעיון החינוך הנכון של האנושות בכל רחבי העולם. לא צריך יותר דבר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.9.2018

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest