דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלושה תחת גג אחד

שלושה תחת גג אחד

laitman_2010-12-12_9526-70.jpg

תלמוד עשר הספירות, חלק א', פרק ב' (מתוך ספרו של האר"י "עץ חיים"): "ודרך הקו הזה נמשך ונתפשט אור א"ס למטה. ובמקום החלל ההוא, האציל וברא, ויצר ועשה כל העולמות כולם".

מדובר על ארבעת העולמות: אצילות, בריאה, יצירה ועשיה, שכוללים בתוכם את כל העולמות עם הריבוי האינסופי של מרכיביהם.

כל הבריאה היא רצון, וכל התכונות הן רק בתוך הרצון. כאן מוסבר כיצד הרצון הזה מתחלק לחלקים, מה מרגיש כל חלק כזה וכיצד הוא משתנה.

היינו יכולים לחשוב: יש רק רצון אחד – מה כל כך קשה בזה? אך למעשה מסתתרים בפנים אינסוף פרטים, מפני שמשתתפים כאן שלושה מרכיבים: הרצון, המילוי או חוסר המילוי שלו, והתנאי שבו התענוג יכול למלא את הרצון, כלומר: הכוונה, המסך, האור המקיף, לפי מידת השתוות הצורה.

התנאי הזה (הגורם השלישי) קובע עד כמה השניים הראשונים, המילוי והרצון, מתחברים ביניהם.

אם כך, ישנם כאן שלושה פרמטרים, שכל אחד מהם פועל במישור שלו, בנפרד מהאחרים. ולכן בסופו של דבר זה מוביל לבלבול כל כך גדול בקשר למה שקורה ביניהם…

שני פרמטרים יחד אנחנו עוד יכולים איכשהו להבין: אנחנו עוד יכולים איכשהו לתאר לעצמנו כיצד האחד עומד כנגד השני. אך שלושה – כבר לא. הרי כל אחד מהם פועל בכיוון שלו, כביכול למטרות שונות:

  • הרצון רוצה ליהנות!
  • האור רוצה לגרום הנאה!
  • המסך מציב את התנאי: "רק אם אתם שווים זה לזה!"

לא באור ולא ברצון אין את מה שיש במסך. באור אין את מה שיש במסך וברצון. וברצון אין את מה שיש במסך ובאור.

וכשכל שלושת הגורמים האלו צריכים להתחבר יחד בנקודה אחת (כמו שכתוב: "ישראל, התורה והבורא הם אחד") – כאן מופיע כל הקושי והבלבול. השכל הארצי האנושי אינו מסוגל לתפוס את זה.

צריך לבוא אור מיוחד – לא אור המילוי, אלא האור המתקן את הרצון, ולתת לו את המסך. ורק אז נוכל להבין כיצד לעבוד עם שלושת הגורמים האלו, ואור התענוג, דרך אור התיקון, ימלא את הרצון.

במילים זה נראה פשוט, אך אנחנו איננו יכולים אפילו לתאר את זה לעצמנו כל עוד זה לא התממש בנו… הרי אנחנו בנויים אחרת. כל המחשבות והרצונות שלנו אינם כוללים את שלושת הפרמטרים הללו ולכן איננו יכולים לשזור אותם יחד.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 04.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המסך הוא ההשקעה שלך במציאות הרוחנית
לברר, לתקן, למלא
מסך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest