דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שכנים, בואו נחיה בידידות!

שכנים, בואו נחיה בידידות!

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 2

שאלה: באירופה קיימים הרבה מאוד עמים ותרבויות שמרגישים את עצמם נפרדים, מחולקים. איך אנחנו יכולים לבנות כלי אירופאי ללא מחסומים כלשהם?

תשובתי: אין לכך חשיבות, אילו הבדלים ישנם בתרבות, במנטאליות, כי אנחנו מתעלים מעל זה.

צריך להבין, שזהו הבדל רוחני שבא עוד מבבל העתיקה. כך נעשה בכוונה. משם באו כל השפות והעמים. לכן אנחנו לא צריכים להיאבק בזה, אלא פשוט צריך להתעלות מעל זה!

השפה, זו בעיה, אבל בעיקרון, חוץ משפה אין בעיות אחרות בתקשורת בינינו. אבל היום גם בעיית השפה היא פתירה: מצד אחד, האנגלית הופכת לשפה בינלאומית, ומצד שני, בעולם ישנם הרבה מאוד מתרגמים. אני לא חושב שזו בעיה. חוץ משפות, לכל שאר הדברים אין שום חשיבות.

על השפות צריך לעבוד, צריך להתעלות מעליהן. אבל רק עד שנתחיל להרגיש הזדהות. אתם מתארים לעצמכם, מה זה אומר לב אחד, מוח אחד? אתם עולים לדרגת תקשורת אחרת, איפה שאין לכם צורך לא בשפה ולא בשום דבר אחר, אתם פשוט מרגישים זה את זה, מפני שהמידע זורם מאחד לשני ללא מילים. אתם עובדים לפי תוכנית חדשה אחת יחידה, שנמצאת למעלה מכל ההבדלים. לזה אנחנו צריכים להגיע.

לכן, אירופה בכוונה נבנתה בצורה כזאת, רבגונית ובעלת הרבה סתירות, היכן שלאורך מאות שנים קיימים יחסים הדדיים מורכבים בין כל העמים והתרבויות. אבל אין צורך אפילו להבין ולברר את זה! הדבר היחיד שצריך לעשות זה פשוט שכולם יחד יתעלו מעל זה!

אבל אם אתם תשימו לב באיזו שפה האדם מדבר, מה האופי שלו, ההשקפות, ההרגלים, אז אתם אף פעם לא תגיעו לדעה אחת! בזה כל הבעיה!

מדוע באירופה אנשים פוחדים לעסוק בחיבור ביניהם? מפני שהם חוששים שיכול להיות עוד יותר גרוע: "אנחנו נתחיל להתקרב ומה ייצא כאן?". כי כאשר השכנים רחוקים זה מזה, אז זה לא נורא, כביכול הכול בסדר. אבל כאשר רק קיר מפריד ביניהם, אז נוצרות הבעיות.

כך זה גם באירופה, הבעיות מופיעות בין שכנים קרובים. ואם שתי מדינות מופרדות על ידי איזו מדינה אחרת, אז כמעט ואין בעיות. ולכן הם מפחדים להתחבר ולהתאחד יותר, כי יכולות להיווצר בעיות גדולות.

אבל אנחנו מציעים להתאחד מעל לבעיות, מעל לכל מה שקיים בדרגה הגשמית הרגילה. ואז לא תהיינה בעיות. זוהי כל השיטה של ההשׂכלה האינטגרלית.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס אירופה, 22.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אירופה היא מרכז העולם ובבל המודרנית
השפה אינה מהווה הפרעה לאיחוד
כנס שמבטיח רבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest