דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שכחה שעולה לנו ביוקר

שכחה שעולה לנו ביוקר

laitman_8378_70.jpg

בחיי היומיום זה ברור לנו שאם אנחנו רוצים להשיג משהו אנחנו משקיעים מאמצים ומקבלים תוצאה. כלומר, כדי לקצור את היבול, צריך לחרוש את השדה, לזרוע את הזרעים, לטפל בשתילים וכתוצאה ישירה מהמאמצים שהושקעו, מתקבלים פירות.

גם ברוחניות לא ניתן להשיג דבר ללא מאמצים. המאמצים בונים בתוכי את הרצון הרוחני (הכלי) שבו אני יכול להרגיש מילוי רוחני. המילוי הרוחני קיים בשפע, אולם למרות זאת אין לאדם את היכולת להרגיש אותו, אין לו את הרגשות הנכונים לשם כך. המאמצים של האדם מזמינים תגובה מהאור העליון, אשר מעצב את האדם בהתאמה למילוי שלו. האור העליון מבצע את כל העבודה. האדם רק צריך להשקיע מאמצים, לרצות אותו, והאור עובד עליו!

אנחנו שוכחים שהאור ואני פועלים כמו שותפים, אני חושב שרק אני עושה את העבודה, רק אני עושה את השינוי ואת התיקון שלי, רק אני מבצע את השינויים בחברה – הכול נופל עליי. אני שוכח שעליי רק לצעוק ולבקש, בדיוק כמו ילד קטן, והאור יעשה את העבודה שלו ויבצע את הכול.

זוהי בעצם הבעיה שבגללה ההתקדמות שלנו היא איטית, אנחנו כל הזמן שוכחים שהתיקון הוא על ידי האור ומניחים, שאנחנו יכולים לנצח רק על ידי כוחותינו אנו, לשנות את עצמנו ואת העולם על ידי קשירת סיבה ותוצאה, כלומר לעבוד ומייד לראות תוצאה מהעבודה שלנו!

אולם יש לזכור שני דברים: ראשית, אני שוכח שהמרכיב העיקרי הוא האור. הוא זה שמעצב בנו את הצורה הרצויה. שנית, החיצוניות משתנה אך ורק בגלל השינויים הפנימיים שלי! אני מנסה לשנות את החיצוניות ואני מבזבז שנים מבלי להרגיש שום התקדמות. העולם החיצוני שמסביבי אינו משתנה, משתנה רק המבט שלי עליו, משתנה התכונה הפנימית שלי, הרצון לקבל, וכתוצאה ישירה מכך מגיעה תמונה חדשה של המציאות.

מתוך ההכנה לשיעור, 02.04.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest