דף הבית / אהבה / זוגיות / שיתוף פעולה הדדי רוחני בין בעל ואישה

שיתוף פעולה הדדי רוחני בין בעל ואישה

שאלה: אילו כוחות וחוקים רוחניים משפיעים על היחס הנכון בין בעל ואישה ואיך אפשר ללמוד להשתמש בהם?

תשובתי: יחסים הדדיים נכונים בין בעל ואישה מתממשים כשהם הופכים להיות חברים ויוצרים ביניהם את אותם תנאים הקיימים בקבוצת מקובלים. שמעתי זאת פעמים רבות מהמורה שלי, המקובל הגדול, הרב"ש. אם בעל ואישה פועלים בצורה הדדית נכונה זה עם זה וגדלים יחד מבחינה רוחנית, אז הבורא מתגלה ביניהם והם הופכים לקבוצה קטנה. אמנם אין זה שולל את השתתפותה של האישה בקבוצת הנשים, ואת השתתפותו של הבעל בקבוצת הגברים, אך הם יוצרים ביניהם קבוצה נורמלית, פיזית ומלאה.

שאלה: האם הכרת זוגות כאלה? כיצד הם שיתפו פעולה הדדית ביניהם?

תשובתי: נאמר לי שבעבר הרחוק היו זוגות כאלה, אך לא ראיתי זאת אצל מורי הרב"ש, למרות שאשתו הבינה טוב מאוד במה הוא עוסק והם חיו יחד 65 שנה, גם לאביו המקובל הגדול, בעל הסולם, לא היה קשר כזה עם אשתו. כתלמידיו של הרב"ש שאפנו לעשות זאת באופן חלקי, אך מפאת קוצר הזמן והכוחות לממש פעולות רוחניות בינינו, למדנו יותר בקבוצת הגברים ואילו הנשים למדו בנפרד. אנו הקבוצה הראשונה שפרצה לתוך חכמת הקבלה בהשגת העולם העליון, ולכן לא היו לנו מספיק כוחות, סבלנות ושכל ליצירת קשרים כאלה במשפחה. היינו חלוצים בלימוד והשגת חכמת הקבלה ולכן בזמנו לא הכול עבד בצורה חלקה.

שאלה: האם זה נכון שעל בעל ואישה למצוא תחילה את החצי השני בתוכם ורק אחר כך להתחבר ולהתקדם יחד אל הבורא?

תשובתי: לא, אין צורך לחלק דבר, בהחלט אפשרי שתצליחו לגלות זאת דווקא על ידי עבודה בקבוצה ולא בקשר ביניכם, יש כאן אפשרויות רבות ושונות. אנו נמצאים כעת בתקופת מעבר שבה מסות נרחבות וגדולות מתחילות ללמוד את חכמת הקבלה, ולכן אין דרך לדעת באופן ברור מתי עלינו לפעול בהדדיות באופן מיוחד עם האישה או עם הבעל, ואחר כך בקבוצות, או להפך, קודם בקבוצות ואחר כך ביניהם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 6.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest