שיעור וירטואלי, 2.01.11

laitman_2008-11-14_sl_70.jpg

יסודות חכמת הקבלה, 2.01.11, בשעה 16:00

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

תקציר שיעור:

ההשגחה העליונה מפתחת את האדם בעזרת מספר כוחות: חמלה, אמת, צדק ושלום. על האדם להשתמש בהם נכון כדי להגיע למטרת הבריאה בדרך הטובה. חובה ללמוד את הכוחות הללו ולהתאים את עצמך בצורה הטובה ביותר לנסיבות הקיימות.

בהתאם לקטגוריית האמת, כל אחד צריך לקבל את אותה הכמות שהוא נותן. אולם כאן אין התחשבות בתכונות המולדות של אדם. לכולנו יש יכולות גופניות, מוסריות, רגשיות ושכליות שונות. את העבודה שהזריז יבצע תוך שעה, אדם איטי יבצע תוך 2-3 שעות וגם ישקיע הרבה יותר מאמצים. אי אפשר להכריח אותו לעבוד מהר יותר, מכיוון שזה מנוגד לתכונותיו המולדות.

כך, כשאנחנו מעריכים את היכולת לעבוד של האדם לפי קטגוריית האמת, איננו לוקחים בחשבון את טבעו. ניתן להעריך ולשבח את האדם רק לפי המאמצים הפנימיים שהוא השקיע.

היבט נוסף המעיד על החולשה בהבנתנו את קטגוריית האמת, הוא הרגשת "ייחודיות" האופיינית לאדם. כל אחד מרגיש את עצמו ייחודי, השליט של העולם. מקור התכונה הזו הוא בייחודיות הבורא. כתוצאה מכך, אנחנו מביטים על הזולת כעל משהו מחוץ לנו, רוצים לנצל את האחרים לטובת תועלת עצמנו ומתנהגים כאילו כל העולם חייב לשרת אותנו. עד שלא נעלה לשורש הרוחני, נמשיך לחשוב כך. כך, קטגוריית האמת המבטיחה לכולם שוויון, רחוקה למעשה מטבע האדם בגלל רצונו להתעלות מעל החברה.

לפי קטגוריית האמת, אנושות היא גוף אחד, אך היא אינה מרגישה את זה. כדי להשתמש נכון בקטגוריה הזו צריך לדעת את מבנה הרשת כולה, את טבע האדם והחברה, את הקשר ביניהם במערכת הכללית. ניתן להבין ולהרגיש זאת רק אם משנים את טבע האדם מקבלה להשפעה.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי, 19.12.10
שיעור וירטואלי, 12.11.10
שיעור וירטואלי, 5.12.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest