דף הבית / חינוך, ילדים / ילדים ובחירה חופשית

ילדים ובחירה חופשית

שאלה: אם לאדם נחוץ ליישׂם את הבחירה החופשית שלו, אז האם איננו נוטלים אותה מהילדים בכך שמלמדים אותם את חכמת הקבלה מגיל צעיר?

תשובתי: אנחנו דווקא מלמדים אותם כיצד להשתמש בבחירה החופשית! כי הרי המצבים כל הזמן משתנים, האגואיזם גדל, החברה מסביב משתנה. ועל הילד בכל רגע להחליט מחדש: עם מי הוא רוצה להיות, כיצד להתייחס, כיצד לתפוס, מה לעשות. אם הם יעבדו כל הזמן בצורה נכונה ביחס לסביבה, אז הם יתפתחו בצורה נהדרת.

לכולם ידוע על המשבר של גיל ההתבגרות כשהילדים מתמרדים, צריך לנצל את התכונה הנפלאה הזאת ובשום פנים ואופן לא לדכא אותה. היא תעזור לילדים לקפוץ בקלות מהגשמיות לרוחניות. צריך רק להכין בצורה נכונה את הילדים עד לגיל הזה, כדי ששנות ההתבגרות (12-15 שנים) ייהפכו עבורם לשנים של עלייה רוחנית, יציאה לעולם הרוחני!

לשֵם כך צריך לתת לילדים מראש חינוך כזה, כדי שאחר כך הם יוכלו ליישׂם אותו בעבודה המעשית. הטבע בכוונה מכניס בגנים שלנו תקופה של פיצוץ פנימי ברמה של הורמונים, אגואיזם, רצון לשלוט. דווקא בגיל הזה צריך לעבוד עם האדם, כדי להעלות אותו לרוחניות, ואחר כך הוא כבר מתחיל "להזדקן". מגיל 20 ואילך, האדם כבר מתחיל לנוע לכיוון בית העלמין. הוא "יוצא לחיים", נופל לחברה של בעלי בית, ועסוק רק בכיצד לספק את עצמו בעולם הגשמי.

צריך להתחיל לחנך את הילד בגיל 6-7 כדי שעד לגיל שבו הוא יוצא לגיל ההתבגרות והופך להיות בוגר, הוא יקבל הזדמנות לפעול בצורה נכונה, לגדול ולהפוך ל"גדול" במובן הרוחני. אסור לפספס דווקא את השנים של הילדות, מפני שאחר כך כבר יהיה מאוחר!

זה אותו הדבר כמו להתחיל ללמד אדם בן 20 קרוא וכתוב, אתם מתארים לעצמכם כמה הזדמנויות הוא יפספס בחיים שלו. וכאן מדובר על היסודות של הטבע שמושרשים בילד. אנחנו מלמדים אותו כיצד לארגן בצורה נכונה בתוך עצמו את כל הרצונות, את כל התכונות. זה חיוני ביותר, לכן אנחנו כל כך דואגים ליצירת מערכת חינוך על פי חכמת הקבלה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 06.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מרד נעורים הוא פריצה לרוחניות
אור לעזרתו של המחנך
מדוע נחוצה חירות היחיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest