דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 27.12.09

שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 27.12.09

laitman_2009-12-20_3497_w-70.jpg

השיעור הווירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 17:00-16:00. נושא השיעור: פותחים את הזוהר, שיעור 8.

תקציר השיעור:

ספר הזוהר, סעיפים ע"ז – ע"ט:

  1. כשאני לומד את ספר הזוהר עליי להתנתק באופן מוחלט מהמציאות ולדמיין את ה"אני" שלי בצורה של נקודה קטנה. מאותה הנקודה אני יכול לפתח את נשמתי ולהשיג את המציאות האמיתית שאין לה שום דבר במשותף עם העולם המדומה שלנו.
  2. כל עוד הנקודה שבלב לא מפותחת, אין האדם יכול להבין מהו העולם הבא. ואז, ספר הזוהר מגיע לעזרתו…
  3. כל הכוחות והתופעות של העולם הרוחני יורדים לעולם שלנו ומתלבשים בחפצים גשמיים. אנחנו נותנים לחפצים האלו שמות, בהתאם לאופן שבו אנחנו תופסים אותם בחושינו הגשמיים.
    ספר הזוהר מספר לנו על העולם העליון דווקא בשפתנו הגשמית, כדי שנגלה בעזרת מאמצינו על מה מדובר בו. אין זה חשוב שאנחנו לא מבינים שום דבר וטועים ברגשות ובהנחות שלנו. העיקר הוא להשתדל כמו תינוק המשתדל להכיר את העולם – הוא אינו יודע דבר, אבל הוא פשוט סופג לתוכו את כל הסובב אותו. כך גם אנחנו צריכים לנתק את עצמנו מהעבר ולספוג לתוכנו את כל מה שהזוהר מעניק לנו. בסופו של דבר נתחיל לראות, להכיר, ולחבר יחד את כל ההתרשמויות הרב-גוניות שייצרו בהדרגה בתוכנו תמונה של העולם העליון.
  4. הבריאה היא ירידה ויישום הדרגתי של תכונות הבורא: חסד (אור) – קו ימין, גבורה (רצון) – קו שמאל, תפארת (נשמה) – קו אמצעי. שלושת התכונות הללו תואמות לשלושת ימי הבריאה הראשונים. הבורא נותן לנו רצון ואור בשביל תיקון הרצון. שילוב נכון של תכונות אלה יוצר קו שלישי, הנקרא "נשמה", "אדם","האני".
  5. האדם סופג לתוכו את תכונות הבורא, מנתח ומשווה ביניהן מבלי להעדיף אחת על פני השניה. הוא יוצר שילובים שונים ובסיכומו של דבר מקבל קו אמצעי. הרבה מאמצים ועבודה בקו האמצעי מביאים להשגת הבורא ולגילוי מחשבת הבריאה.
  6. "תדשא הארץ דשא" (בראשית א', פס' י"א). יום השלישי הוא היום העיקרי בבריאה, זהו היום שבו התגלתה כל מחשבת הבורא. בשביל מה נבראו השמים (חסד – אור) והארץ (גבורה – רצון)? כדי שהאדם יחבר בתוכו את שתי התכונות האלה. ואז מתוך החיבור בין השמיים לארץ יצמחו ניצנים – קו אמצעי, כלומר, יופיעו חיים.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר 20.12.09
שיעור וירטואלי בספר הזוהר 13.12.09
שיעור וירטואלי בספר הזוהר 6.12.09

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest