דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 17.1.10

שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 17.1.10

laitman_2008-11-14_sl_70.jpg

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00.
נושא השיעור: פותחים את זוהר, שיעור 11

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות ק"כ-קכ"ד:

המסע הרוחני שלנו מתחיל בנקודת המלכות ונמשך עד נקודת הבינה, מקום בו אנחנו רוכשים את תכונת ההשפעה. מלכות עולה לבינה, נטמעת בה, סופגת את תכונותיה ולאחר מכן מתחילה לגלות את תכונותיה בתוך תכונות הבינה. העלייה ממלכות לבינה אפשרית רק אם הנשמות מתחברות ביניהן, מפני שהחיבור הזה מעיד על ביטול האגואיזם שלנו. כשאנחנו מתחברים כאחד, אנחנו נמצאים תחת שליטתה של בינה באופן מוחלט, אנחנו נדבקים אליה כמו עובר לרחם אמו. זו ההתחלה של התפתחותנו הרוחנית. ההתפתחות הרוחנית גורמת להגדלת האגואיזם, מעליו אנחנו עולים, כדי להיכלל בתכונת ההשפעה. ביטול (צמצום) מוחלט של האגואיזם בתוך בינה תואם לתקופת ההתפתחות של העובר בתוך הרחם.

אחרי שאנחנו סופגים את כל תכונות הבינה מתרחשת הלידה הרוחנית. אנחנו בהדרגה משתחררים מהאגואיזם, שמתלבש בתכונות הבינה וכך משתווה להשפעה. הקשר הזה בין קבלה להשפעה מוביל לעלייתה של הנשמה לכתר. מלכות המלובשת בבינה הופכת להיות דומה לכתר, דרגת הבורא.

עבודתו של המקובל היא לגלות את ההפרעות המונעות את התפשטותו של האור העליון בעולם שלנו. את הדרך של התפשטות האור מלמעלה למטה ניתן להשוות עם פעולתו של הברק, שצורתו מותנית בחיפוש אחר המסלול האופטימאלי לחדור דרך המולקולות המיוננות של אוויר. כשהוא עובר דרכן באופן מיוחד, הוא בסופו של דבר מגיע לארץ. משימתנו היא ליצור דרך לחדירת האור העליון. להשיג זאת ניתן רק עם הפצתה של חכמת הקבלה.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 10.1.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 03.01.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 27.12.09

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest