דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 07.03.10

שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 07.03.10

laitman_2009-08-09_7153-70.jpg

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00, נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 15.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות כ"ה – כ"ז:

עברית היא שפת העולמות הרוחניים, היא הופיעה כתוצאה מגילוי העולם העליון על ידי אדם. אותיות האלף בית העברי מהוות שילוב של כוחות ווקטורים רוחניים, הן מעבירות מידע על התפשטות אור החכמה ואור החסדים בצירופיהם השונים. לכן כל רכיב של אות וצורתה הגרפית מדברים על שילוב מסוים של שני הכוחות היחידים שקיימים בטבע: הקבלה וההשפעה.

ניתן לתאר את האותיות שנוצרו בעולם האצילות בצורה של שבלונות. אם הנשמה משתוקקת לקבל את האור העליון, אז האור שעובר דרך הפתחים של האותיות/השבלונות מגיע אל הרצון וחורט בו את צורת האות הזאת ומעביר לרצון את תכונותיה הרוחניות.

להשיג אות, משמע לבנות את הרצון שלך כך שהוא יעבוד כאות. רצון הוא חומר שימושי במיוחד, ממנו ניתן לפסל אותיות ודרכן ניתן לבטא פעולות ותכונות רוחניות. כל אות מבצעת פעולה כלשהי בעולם, אך לרצון הלא מגובש אין יכולת כזאת.

לכן כתוב שהבורא ברא את העולם באותיות. כאשר אנחנו מפסלים אותיות מרצוננו האגואיסטי הקדמוני, אנחנו משנים את העולם בהתאם לתכונות ההשפעה.

אות היא מודל רגשי. אם בשיעורי הזוהר אנחנו עוקבים אחר הטקסט המקורי, אפילו בלי לדעת את השפה, אנחנו בתת-מודע סופגים את המידע הרוחני המתאים. בהתחלה האגואיזם שלנו אינו מקבל את האותיות, דוחה אותן, אך בהדרגה הן מתחילות לצלצל בנו, לדבר איתנו, עד שנרגיש אותן בתוכנו ולא כדבר חיצוני.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 7.2.2010
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 31.1.2010
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 24.1.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest