דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי בספר הזוהר 6.12.09

שיעור וירטואלי בספר הזוהר 6.12.09

laitman_2008-11-14_sl_70.jpg

שיעור וירטואלי בספר הזוהר נערך מדי יום א' בין השעות 17:00-16:00.

תקציר השיעור מס' 5, שנערך ב- 06.12.09:

ספר הזוהר, הקדמה, אותיות נ"ו-ס.

ספר הזוהר נכתב על ידי רבי שמעון וקבוצת עשרת התלמידים שלו, והם כולם היו ברמה גבוהה של אחדות רוחנית.

לכן הזוהר אינו מספר רק על פעולות ותכונות רוחניות, אלא גם על הקשר ההדוק בין הנשמות. על מנת להרגיש ולשקם אותו, עלינו ללמוד את הזוהר בקבוצה של חברים שחושבים כמונו.

אפשר להשוות את היחס הפנימי שצריך להיות לנו כלפי הלימוד ליחסים בצוות של ספינה שנקלעה לסופה בלב ים. כל חברי הצוות הנמצאים על הסיפון מחזיקים זה בזה, כדי שהגלים הסוערים לא יסחפו אותם.

אם מישהו עוזב את ידו של החבר ומנסה להיאחז במעקה הספינה, הוא מיד נסחף לים הפתוח.

כך גם בלימוד ספר הזוהר – עלינו לאחוז זה בזה בכוח המחשבה המשותפת, כדי להתגבר על כל ההפרעות בדרך לאיחוד הרוחני.

מתוך ספר הזוהר, אות נ"ו: והוא, המלאך מטטרון, (הכוח שמנהל את הנשמות) נשבע שבועה, ששמע מאחורי המסך, שהמלך מפקד בכל יום וזוכר את האיילה (מלכות, הנשמה הכללית) השוכבת לעפר, (שבורה, שנפלה לאגואיזם) ובאותה שעה (כשנזכר בנשמות השבורות שצריכות להתאחד) בועט בעיטות בשלש מאות ותשעים רקיעים, וכולם חרדים ונבהלים מלפניו. והוא, המלך, מוריד דמעות על זה, שהשכינה בעפר, והדמעות, הרותחות כאש, נופלות לתוך הים הגדול (אור חכמה). ומכח הדמעות האלו עומד ומתקיים אותו הממונה שעל הים, שנקרא רהב (מלאך/כוח, שמנהל את אור החכמה שצריך למלא את הנשמות), ומקדש את שם המלך הקדוש (את תכונת ההשפעה), ומקבל עליו, לבלוע כל (לכלול את כל הנשמות, לתקן ולאחד אותן) מימי בראשית, ויאספם לתוכו, בשעה שכל העמים יתאספו על העם הקדוש (הנשמות שמשתוקקות לבורא), והמים יתייבשו, ויעברו ביבשה.

במידת האיחוד בינינו, נתמלא באור חכמה, אור חיים ונעלה למצב שבו נייבש את הים, כלומר, נספוג את כל אור החיים לתוכנו ונתקדם כמו על היבשה לקראת חוף המבטחים, לקראת עולם האינסוף.

שיעורים וירטואליים קודמים:
שיעור וירטואלי 29.11.09
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר 22.11.09
שיעור וירטואלי 15.11.09

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest