דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 18.07.10

שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 18.07.10

laitman_2008-11-14_sl_70.jpg

השיעור הווירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00. נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 30.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות קצ"ח-ר"ג:

קצ"ח. המצוה השנייה, זו היא מצוה שמצות היראה מתאחזת בה ואינה יוצאת ממנה לעולם, והיא אהבה, שיאהב אדם את אדונו אהבה שלמה. ומהי אהבה שלמה. זו היא אהבה רבה, שכתוב, התהלך לפני והיה תמים, תמים פירושו שלם באהבה. וזהו שכתוב, ויאמר אלקים יהי אור, זו היא אהבה שלמה הנקראת אהבה רבה. וכאן היא מצוה, שיאהב אדם את אדונו כראוי.

מצוות הן מדרגות ההתקדמות הרוחנית, בהן אנחנו עולים עד לגמר התיקון, ושם מתאחדים לנברא אחד ומתחברים לכוח העליון, לבורא. הבורא הוא תכונת ההשפעה, תכונת טבע חסרת שם וגוף, אין לו שום צורה והוא מתגלה בנו במידה שאנחנו משתווים אליו. כאשר אנחנו במידה מסוימת משווים את תכונותינו לכוח הלא ידוע הזה, אנחנו מתחילים להרגיש אותו.

האהבה השלמה זהו קשר עם הבורא, אליו אנחנו מגיעים כאשר אנחנו מובלים לא על ידי פחד, אלא על ידי כוח השפעה אלטרואיסטי, שלא מכיל שום ציפיות לתמורה כלשהי. עלינו להתעלות מעל האגואיזם שלנו עד כדי כך, שלא נחשוב יותר על השתוותו לכוח העליון, אלא נדאג רק להשפעה לבורא.

עם זאת מופיע סוג חדש של הפרעות – האגואיזם מתחיל לפעול בכיוון ההפוך, הוא מראה לנו שכביכול אין לנו ממי לקבל ואין למי להשפיע, לכן אנחנו תמיד בהפסד מוחלט. על רקע זה עלינו לדאוג רק להמשיך ללמוד את כוח האהבה, למרות הרגשת חוסר הקשר עם הבורא. אהבה שלמה היא יחס מסור ונאמן לתכונת ההשפעה, לה האגואיזם כבר אינו מסוגל להפריע.

לכן, אם המדרגה הראשונה היא מדרגת היראה, בה נרכשת תכונת הבינה, תכונת ההשפעה המוחלטת, אז המדרגה השנייה היא אהבה שלמה. אדם הנמצא במדרגה השנייה מגלה את רזי הקיום, משיג את כל הבריאה ומשתווה לבורא בצורה מוחלטת.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 11.07.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 04.07.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 27.06.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest