דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 04.07.10

שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 04.07.10

laitman_2008-11-14_sl_70.jpg

השיעור הווירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00, נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 28.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, קנ"א-ק"ס:

מאמר שמיא וארקא

קנ"א. פתח רבי שמעון ואמר, בראשית ברא אלוקים. מקרא זה, יש להסתכל בו. כי כל מי שאומר שיש אל אחר, נאבד מן העולם. כמו שנאמר, כדנה תאמרון להום, אלהא די שמיא וארקא לא עבדו, יאבדו מארעא ומן תחות שמיא אלה, משום שאין אל אחר חוץ מהקב"ה בלבדו.

השמים זו תכונת הבורא, בהינה, תכונת ההשפעה השלמה. ארץ זו תכונת הנברא, המלכות, תכונת הקבלה. בתחילה הכול נברא בעזרת שני הכוחות המנוגדים הללו, השילוב ביניהם הוא הבסיס לפעולות של כל האובייקטים והתופעות ביקום.

העבודה הרוחנית בג' קווים מתבססת על עקרון האיזון בין האגואיזם והאלטרואיזם, בין הקבלה וההשפעה. קו שמאל הוא הארץ או הרצון לקבל. קו ימין הוא השמים או הרצון להשפיע. ביניהם נמצא אדם הסופג לתוכו את התכונות הללו לפי סדר מסוים:

  1. עלייה מעל האגואיזם בעזרת תכונת ההשפעה.
  2. משיכת תכונת הקבלה במידה שהוא רוכש את תכונת ההשפעה.
  3. בניית הקו האמצעי על בסיס שניהם.

הקו האמצעי המורכב משילוב של שני הכוחות, יוצר איזון רוחני הנקרא "אדם". אדם איננו הגוף הפיזיולוגי, אלא תכונה אותה אנחנו מפתחים בתוכנו מהנקודה שבלב. בעזרת הכוחות של הקבלה וההשפעה אנחנו מרחיבים את הנקודה שבלב עד המצב הגבוה ביותר, הכולל הן את השמים והן את הארץ.

חכמת הקבלה הינה הגילוי המעשי של הבורא בעולם. עלינו לפתח בתוכנו את הרצון לכך בהתמדה. רצון כזה ניתן לרכוש רק מהסביבה, תחת השפעתה מתגבשת בנו הדרישה השלמה לגלות את הבורא.

לכל אחד מאיתנו יש רק נקודה בלב, רצון קטן מאוד המכוון לעולם העליון. כדי לגלותו אנחנו צריכים כוח עצום, שירחיב את הרצון שלנו ויפתח פתח לאור. ההשתתפות בכנסים, ההשתוקקות לחיבור, נותנים לנו את האפשרות להרגיש את הרצון הרוחני המשותף. כשאנחנו מצרפים אל הרצון שלנו את רצונותיהם של האחרים, אנחנו מפנים את הדרך למאור המחזיר למוטב.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 27.06.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 13.06.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 30.05.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest