דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטאולי בספר הזוהר, 21.03.10

שיעור וירטאולי בספר הזוהר, 21.03.10

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00. נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 17.

תקציר שיעור

אותיות ל"ח – ל"ט:

עמדה אות א' ולא נכנסה. אמר לה הקב"ה: אלף אלף, למה אין את נכנסת לפני כשאר כל האותיות. אמרה לפניו: רבון העולם, כי ראיתי שכל האותיות יצאו מלפניך בלי תועלת, מה אעשה שם אני. ועוד, כי כבר נתת לאות ב' את המתנה הגדולה הזו, ואין ראוי למלך העליון, שיעביר את המתנה שנתן לעבדו, ולתת אותה לאחר. אמר לה הקב"ה: אלף אלף, אע"פ שבאות ב', נברא העולם, את תהי ראש לכל האותיות, אין בי יחוד אלא בך, בך יתחילו כל החשבונות, וכל מעשי בני העולם. וכל היחוד אינו אלא באות א'.

אותיות הן התכונות שרצונותינו מקבלים מהאור המשפיע עליהם. השילובים הרוחניים של האותיות ובניית המילים והמשפטים מהן, יוצרים בנו מעברים ממצב מסוים למשנהו, והשינוי בהרגשה כל פעם יוצר בנו תמונת עולם חדשה. כאשר אנחנו משנים את מקומותיהן של האותיות אנחנו משנים את תכונותינו, וכתוצאה מכך גם את תפיסת העולם.

שילובים של אותיות-תכונות זו מערכת רב-שכבתית של חקר הבריאה. מעבר למדרגה חדשה של השגה נותן לנו כלי בעזרתו אנחנו משנים את העולם. כאשר אנחנו משלבים בתוכנו את חלקי האותיות ומשנים את הקשרים ביניהן, אנחנו נכנסים לעולם חדש ולא ידוע, ונוסעים בו בעודנו מחליפים את מיקומן של התכונות בהתאם לחוקים המתוארים בספרי הקבלה.

אנחנו משיגים את העומק של מחשבת הבריאה, מהי הסיבה שהבורא בנה את הבריאה כך, שמהחלק החיצוני ביותר שלה נוכל להשיג את העולם העליון, להתחבר אל הנשמה הכללית ולהרגיש את הכוח שברא אותה. הכוח הזה מעלה ומוביל אותנו למטרה, על ידי תכונת האיחוד המתגלה באות א'.

האיחוד הוא מטרת הבריאה, אליה עלינו להגיע על ידי איסוף כל הכלים-הרצונות לכלי כללי אחד. במידת האיחוד בינינו מתגלה הבורא. גם כעת אנחנו "שוחים" באור הבורא, אך איננו מרגישים אותו, מפני שאיננו רוצים להתאחד עם האחרים. אם נשקיע מאמצים למימוש המטרה הזאת, נרגיש את האור העליון, שימלא את המרחקים המפרידים אותנו וישלים את הקשר בינינו, וכך יבצע את החיבור המלא עם הבורא.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר 14.3.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 07.03.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 7.2.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest