דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שינוי פסיכולוגי ההופך את העולם

שינוי פסיכולוגי ההופך את העולם

laitman_1373_wp.jpg

שאלה: מדוע בעל הסולם כתב שהמעבר לטבע של ההשפעה, הוא לא יותר מאשר בעיה פסיכולוגית? מה כל כך קשה בזה?

תשובתי: הבעיה הפסיכולוגית היא להתחיל להתייחס לכל מה שמתרחש כאל פעולה חיצונית המכוונת אליי. אחר כך כל העולמות יתחברו יחד עבורנו, אך בינתיים עבורנו זו שאלה פסיכולוגית.

אתה צריך לנסות להתנתק מעצמך במקצת, כאילו שאתה מביט על עצמך מהצד ועושה הערכה (במצב של שיכרות קיים מצב דומה, מצב של פיצול). העיקר הוא לנתח את עצמך ולהגיד, שכל מה שמתרחש איתי, גם בלב וגם במוח, ובכלל בכל החיים שלי, זה הכול מהבורא, הוא ממלא אותי, מנהל ומשחק איתי. אני זה לא אני, זה המשחק שלו, אני רק יכול לעקוב אחרי כל זה.

מה אני יכול לעשות? – אני כולי תחת שליטת המילוי הפנימי, שהוא נותן לי. אך הוא נתן לי עוד נקודה אחת, "נקודת ארכימדס", כדי להביט ממנה ולהגיד: "כל מה שאתה חושב וכל מה שאתה מרגיש, הכול נובע ממנו".

שאלה: כיצד אני יכול להתעלות מעל למצב הזה?

תשובתי: אני צריך לדרוש ממנו לשנות את הטבע שלי. הוא כל פעם נותן לי תנאים חיצוניים מיוחדים, ואני צריך לבקש שהוא ישנה את התנאים אצלי בפנים (את התכונות שלי) ויביא אותם להיות בהתאמה לחיצוניים (לתכונות הבורא).

לדוגמה, אנחנו נכנסים למקום עם תנאים חיצוניים מיוחדים, שאין בכוחנו לסובלם. בדרך כלל, במקרה כזה אנחנו רוצים לשנות את הסביבה ולהתאימה לעצמנו. "שינוי פסיכולוגי" משמעו, להבין שיש צורך לשנות את עצמי בהתאם לתנאים החיצוניים, מאחר ולא ניתן לשנות את התנאים החיצוניים. אנחנו יכולים לשנות את עצמנו בדומה לסביבה החדשה, ואז יהיה לנו נוח בה!

זהו השינוי הפסיכולוגי, גישה חדשה לאותם השינויים המתרחשים היום עם האנושות. ואנחנו גם היום, כמו בכל השנים הקודמות, רוצים לשנות את הטבע הסובב ולסדר את העולם לפי השׂכל שלנו. אך נכנסנו לתוכנית שונה, והעולם הזה (כלומר הבורא המסדר את כל זה) דורש מאיתנו עכשיו שאנחנו נתחיל להשתנות בעצמנו לקראתו.

מופיעים מסביבנו תנאים חדשים: מגיע חושך לעולם, הכול מסתבך, מצטמצם, הופך לבלתי מובן ומפחיד, אך עליי לבקש לשנות לא את העולם שמסביבי, אלא את עצמי.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 28.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
ההבדל השורשי במציאות של היום
האשמה היא במשקפיים המלוכלכים
באור של השפעה אתה משיג הכול

One comment

  1. פבל קבוצת חיפה

    מדהים עד כמה שהכול פשות צריך רק לירצות שזה יקרא 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest