דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / שימו לב לאזהרות של התורה

שימו לב לאזהרות של התורה

"ואם באלה לא תוסרו לי והלכתם עמי קרי: והלכתי אף אני עמכם בקרי והכיתי אתכם גם אני שבע על חטאתיכם… בשברי לכם מטה לחם ואפו עשר נשים לחמכם בתנור אחד והשיבו לחמכם במשקל ואכלתם ולא תשבעו" (ויקרא, בחוקותי, כ"ו, כ"ג–כ"ד, כ"ו).

המשפט "ואכלתם ולא תשבעו", מסמל ששום מילוי לא יעזור לנו. אותו "אור חסדים" שצריך לתקן אותנו ולהעלותנו לדרגה רוחנית, יתגלה בצורות הכי מתוחכמות וקשות מפני שאנחנו לא מוכנים אליו.

אנחנו רואים בעליל את הבעיות הללו שהתממשו שנים רבות בעולם שלנו, עד לשואה האחרונה ממש. כל זה רשום ומפורט באופן ברור ומדויק באותה המערכת, אבל אנחנו לא תואמים לאותה הדרגה שהיינו צריכים כבר להימצא בה, לכן המערכת מכניסה תיקונים שמתגלים בכזאת צורה שלילית ובלתי נעימה.

"ואכלתם בשר בניכם ובשר בנתיכם תאכלו: והשמדתי את במתיכם והכרתי את חמניכם ונתתי את פגריכם על פגרי גלוליכם וגעלה נפשי אתכם" (ויקרא, בחוקותי, כ"ו, כ"ט–ל').

נתקלנו במקרים כאלה גם בעולם הגשמי, כאשר בימים של רעב נוראי הורים אכלו את ילדיהם.

אצל הנביאים נאמר, שיבוא הזמן שאמהות רחמניות יבשלו ויאכלו את ילדיהן. זה לא אומר שאנשים יתחילו להשתגע ולהרוג תינוקות מבלי להבין מה הם עושים, מדובר על מצב שנכפה עליהם על ידי התכונות הלא מתוקנות שלהם והם יצייתו להן בצורה עיוורת.

בדרגה הפנימית, זהו המצב הנמוך ביותר, שמדבר על חוסר הסכמה מוחלט עם תכניותיו של הבורא. זה בהחלט יכול להתגלות אם אנחנו נמשיך גם הלאה לזלזל ואפילו לתעב ולמאוס בתקנות של הטבע העליון. הבורא פשוט יביא אותנו למצב הזה.

בסרטו של צ'רלי צ'פלין, "הבהלה לזהב", יש סצנה שבה הוא הוזה עקב רעב, שהחבר השמן שלו זו תרנגולת גדולה והוא מתחיל לרדוף אחריו עם מזלג וסכין. כלומר, כל זה מתרחש בתוך האדם. התורה מספרת על כאלה מצבים בדרגה הרוחנית. אבל לא מן הנמנע שאנחנו נגיע לזה גם בדרגה הגשמית.

אם אתם אוהבים את הילדים שלכם ורוצים עבורם עתיד טוב, אז שימו לב למה שאומרת התורה. בואו ביחד נלמד לאהוב זה את זה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 12.11.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest