דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / שיטת ניהול העתיד

שיטת ניהול העתיד

Laitman_2011-02-03_4413_w.jpg

ידיעה: הקונגרס של ארצות הברית (הרשות המחוקקת הפדרלית של ארה"ב), לאחר עיון בעבודות המומחים במדעי המדינה החליט, שלא מגיעה להם התמיכה הממשלתית. משימת המומחים היא לנבא את העתיד לשלטון, לממשלה. אמנם, ניתוח ההישגים של מדעי הפוליטיקה הראה, כי המדענים אשר קיבלו מענקים של מיליונים מהממשלה, לא הצליחו לחזות את הופעת אל קאעידה, הגל של המהפכות במדינות ערב. ואין שום ביטחון בכך שהם יוכלו לחזות משהו חיוני בעתיד הקרוב.

הפסיכולוג האמריקאי פ. טטלוק (Tetlock) עוד בשנות ה-80 ערך סקר מערכתי של 284 מומחים גדולים שחזו מראש אירועים פוליטיים במדינות נפרדות. סיכומי המחקרים, כפי שציין העורך, היו נראים כאילו שבמקום שמדענים חזו את העתיד שימפנזים הטילו חיצים אל לוח עם תשובות. הכישלון השערורייתי ביותר של מומחי מדעי המדינה בכל ההיסטוריה שלהם היה ההתפרקות של ברה"מ ונפילת הקומוניזם. המקרה של המלחמה הקרה, שעלתה לארה"ב טריליון דולר, היא הדוגמה הכי מוחשית לטעות של מומחי מדעי החברה. למעשה, ברשימות ההיסטוריות שלהם אין שום דבר אחר.

זה מה שקורה במדעי המדינה באופן כללי מפני שזה לא מדע בכלל, היות ולהבדיל ממדעים מדויקים, הוא אינו בעל כוח ניבוי ויכול להסביר כפי שעולה על רוחו של כל מדען מדיני מה היה, מה עכשיו, אבל אף פעם לא מה יהיה.

כביכול, העובדה הברורה הזאת אמורה לשמח את כולם, מלבד אותם הפרופסורים שנשארו ללא מענקים. אף אחד לא יודע את העתיד, את מה שמבטיחים לנו החיים עם הסוף הפתוח.

התייחסותי: הזמן שלנו הוא ממש זמן התעוררות, אמנם, לצערי זאת התעוררות הדרגתית ולעתים מאחרת. נותר להכיר בטעות הגדולה ביותר: "את העתיד בהחלט ניתן לחזות אם אנחנו יודעים איך לבנות אותו".

האנושות נמצאת בתוך סביבה שנקראת "הטבע". הטבע, כמו האנושות, הוא מערכת שבה ישנם חוקי התנהגות והתפתחות. את ההשפעה ההדדית שלו יכולים וחייבים ללמוד, והכי חשוב לשנות, תוך כדי שינוי האנושות.

זה אפשרי על ידי החדרת השיטה של החינוך האינטגרלי. אפילו יישום חלקי של השיטה הזאת יביא תגובות חיוביות מובהקות כמו שבחברה וכך בטבע שמסביב. הוא יהווה בצורה כזאת דוגמה מוחשית והוכחה בנכונות וביעילות של "שיטת ניהול העתיד".

ידיעות קודמות בנושא:
Dennis Meadows מחבר הספר "גבולות הצמיחה" – על העתיד
דעות על טבע המשבר והעתיד שלנו
בואו נבנה את זה בעצמינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest