דף הבית / אקטואליה / שיטת ממשל נכונה

שיטת ממשל נכונה

שאלה: בעקבות המתח החברתי בישראל, מרצה בכיר בחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית ערך השוואה עם המצב באירופה. הוא מצא שגם באירופה, שופטים, פקידי ממשל, אקדמאים, ארגוני חברה אזרחית, בנקים מרכזיים, פורומים בינלאומיים ועוד, מנסים לנכס לעצמם שליטה. הוא כותב שהאיחוד האירופי שואף לעקוף את מנגנוני ההכרעה הדמוקרטיים במדינות האיחוד. האם קיימת בכלל דמוקרטיה, או שזו רק מילה שמיועדת להרדים את ההמונים? 

תשובתי: מי שרוצה להצליח ולבלוט מדבר בשם הדמוקרטיה. אבל כולם יודעים שהכול שקר, אין ולא יכולה להיות דמוקרטיה כי עד היום לא הייתה שיטה שהצליחה להרגיע את טבע האדם האגואיסטי, לשמור על עצמאותו ועל קשרים טובים בין האנשים.

שאלה: מהי שיטת הממשל הנכונה, לדעתך? 

תשובתי: שהעם והמדינה יכירו בכך שהכוח העליון שולט בנו, ויסכימו לקבל על עצמם את שליטתו ולהצטרף אליו. אז נהיה בכיוון הנכון לשיטת הממשל הנכונה ביותר. 

שאלה: מה זה אומר "שליטת הכוח העליון"? 

תשובתי: שליטת הכלל"ואהבת לרעך כמוך" מקטן ועד גדול. עלינו להתחיל בתהליך חינוכי בכל העולם, כי רק על ידי יחס יפה בין בני האדם נוכל להגיע ליחסים נכונים בין המדינות ובין כולנו.

שאלה: מי בעיניך ראוי היום להיות שליט?

תשובתי: אין היום אדם כזה. שליט ראוי הוא מי שקיבל חינוך בחברה שיש בה אהבת חברים, אהבת אחים, והיא מקיימת את העקרונות של "איש את רעהו יעזורו", ו"ואהבת לרעך כמוך". הוא יצטרך לבנות את המדינה מחדש, תוך כדי שהוא מחדיר את חוקי אהבת הזולת אל תוך החברה. 

מתוך ישיבת כתבים, 13.6.2023

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest