דף הבית / חינוך, ילדים / שיטת העבודה עם הציבור

שיטת העבודה עם הציבור

שאלה: כאשר אנחנו עובדים עם קהל חיצוני, מתברר לו שצריך לעבוד עם האגו, אבל האנשים אינם מבינים מה זה אומר להתעלות מעליו. האם כדאי לקחת את הסדנאות שלנו ולברר כיצד להסביר את זה לאנשים?

תשובה: אנחנו פשוט מראים לאנשים איך הדעה הכללית שנוצרת בקבוצה כזאת, גורמת לה להיות יעילה יותר וידידותית יותר. האנשים מתפטרים מכל מיני לחצים, בעיות, יש להם תמיכה ואמון הדדי.

הם מתחילים להיפתח זה לזה, לפתור ביחד בעיות משותפות, כמו גם בעיות אישיות. במקרה זה, אנחנו נותנים לאנשים שיטת עבודה בכל קבוצה.

אבל כל זה באמצעות הסדנאות, רק דרך הסדנאות. האנשים צריכים להרגיש את זה. ההרצאות בעצמן לא נותנות דבר, אם הן לא נתמכות באופן מיידי על ידי פעולות מעשיות. והסדנאות צריכות להיות דווקא ברמה כזאת, שעשרה אגואיסטים מתאספים יחד ומתחילים לדבר אחד עם השני.

אבל לפני זה, אנו מסבירים להם באילו תנאים הם חייבים להתחבר בקבוצה כזאת, במעגל כזה: כל אחד צריך להרגיש את האחרים, להוריד את עצמו, כדי להקשיב לדעות של האחרים, להעלות את עצמו כדי להשפיע בדעתו על האחרים, ובסופו של דבר לנסות להיות שווה לאחרים. כלומר, זה כולל את כל התנאים, את כל כללי ההתנהגות בחברה סגורה שאנחנו כל הזמן מדברים עליהם, ושאמורים להיות הכללים המוצבים העיקריים. בתחילת כל סדנה אנחנו יכולים להראות את זה לאנשים בכמה דוגמאות ספציפיות.

לדוגמה, אני מבטל את עצמי, שזה אומר, מוריד את עצמי, הופך את עצמי לקטן יחסית לכל האחרים. נניח, שכל תשעת האנשים מביעים את דעתם, ואני בזמן הזה לא סותם את אוזניי, לא מסתכל הצידה, לא מכניס את זה לאוזן אחת ומוציא דרך האוזן השנייה, אלא להיפך, מנסה להיכנס לזה. כלומר, אני בכוונה מוריד את עצמי, ואז בכוונה מעלה את עצמי, וכן הלאה.

אנחנו מראים לאנשים, איך אפשר לגוון באופן פנימי, לשתף פעולה, לנהל את האגו כדי ליצור קשר עם האחרים. בתחילת כל סדנה צריך לעבוד על הפעולות האלה בדוגמאות ספציפיות. ואחרי שהם יבינו איך צריך לפעול, אפשר להפעיל אותם בעבודה, לתת להם שאלות.

מתוך השיעור הווירטואלי,21.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התחדשות הפסיכולוגיה של האדם
התעלות מסתורית "מעל עצמנו"
בראש הקטר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest