דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / שיטת המחקר המדעי: "נעשה ונשמע"

שיטת המחקר המדעי: "נעשה ונשמע"

שאלה: כיצד מותאמת הנחיצות בגישה המדעית עם העיקרון של: "נעשה ונשמע"?

תשובתי: זה מותאם בצורה מצוינת זה עם זה. "נעשה ונשמע" זוהי הגישה המדעית, הטהורה ביותר, שקיימת בחכמת האמת. כי הרי המדע כל הזמן מגלה תופעות שהיו נסתרות מאיתנו עד עתה. לא היה לנו עליהן שום מידע עובדתי, רק הרצון שלנו לגילוי, לפתח את התפיסה והיכולות שלנו, כדי לתפוס תופעות חדשות נוספות וללמוד אותן על עצמנו, על הגוף שלנו, בחושים שלנו ולרשום אותן. כשאנחנו מתבססים על הנתונים האלה, אנחנו אוספים תמונה יותר ויותר מלאה של המציאות שבה אנחנו קיימים.

כמו בכל מדע רגיל, כך גם בחכמת הקבלה, שהיא גם כן מדע, פועלת אותה הגישה, ההשתוקקות שלנו לגלות מציאות חדשה. אין שום הבדל, רק שבמדעים הרגילים החוקרים את הטבע של העולם הזה, איננו נדרשים להחליף את החושים שלנו, אלא רק להרחיב אותם. המכשיר למחקר הזה כבר קיים: הרצון לקבל שלנו, צריך רק להרחיב אותו בעזרת כל מיני מיקרוסקופים, טלסקופים ומתקנים אחרים, המעלים את הרגישות שלנו כלפי התופעות שהיו נסתרות עד כה.

אך כל המציאות מתחלקת לשני חלקים: קבלה והשפעה. וכדי לבדוק, לחקור, ללמוד את המציאות המבוססת על השפעה ולא על הקבלה, אנחנו צריכים קודם כל להצטייד בכלֵי קליטה מתאימים. זה כבר לא מספיק להרחיב את החושים שלנו, צריך לבנות מאפס חושים חדשים המבוססים על השפעה. זה נקרא "לידה" בעולם הרוחני.

אחר כך, במידת התרחבותם והתפתחותם, בדיוק כפי שמתרחש עם איברי הקליטה האגואיסטיים שלנו, שעבורם אנחנו בונים כל מיני מכשירי עזר, כך גם בעולם הרוחני, בטבע אחר, איפה שאנחנו חוקרים את כוח ההשפעה, היכולת שלנו לבדוק, לחקור ולרשום נתונים תלויה בהרחבת כלי הקליטה שלנו. כך נוצר המדע העליון הנקרא חכמת הקבלה.

הוא נחשב למדע עליון, מפני שעוסק בכוח ההשפעה שבטבע. והמדעים של העולם שלנו חוקרים את הכוח האגואיסטי של הקבלה שבטבע. אך בסופו של דבר, אנחנו מגלים שקיים רק מקור אחד, גם לכוח הקבלה וגם לכוח ההשפעה. מפני שהפיצול הזה קיים רק ביחס אלינו, אנחנו מחלקים כך את המציאות. אך למעשׂה, הם נובעים ממקור אחד, מהכוח העליון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 27.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest