דף הבית / כללי / שיחה על ספרים – 2

שיחה על ספרים – 2

photo_rav_gh70_165.gif

במסגרת תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים" שוחחתי עם בן ציון גרץ, סופר ועורך של כמה מספריי, על הספרים "הערבות" ו"קבלה, מדע ומשמעות החיים".

הערבות היא תנאי החיים, תנאי הקיום של כל אורגניזם חי. כל הכח וכל המעשים של האורגניזם חייבים להיות מתואמים ביניהם וכפופים להשגת מטרה אחת. בצורה זו לא ייווצרו כוחות שליליים מתקנים, כמו משברים ומחלות, והמערכת תהיה בשיווי משקל, באיזון (הומאוסטזיס).

האירועים של היום (משבר פיננסי, דיכאון כללי, סמים, התפרקות משפחות, ריקנות, חוסר מטרה, משבר גלובלי, משבר אקולוגי) מגלים לנו סיבה אחת משותפת למתרחש – כולנו מהווים חלק אינטגראלי מהטבע, אשר כל החלקים שלו מקושרים וחייבים להתנהג בהתאם לכך, אך האנושות לא מתנהגת כך. אנחנו כמו גידול סרטני באורגניזם ההרמוני והמאוחד של הטבע.

האנושות חייבת להבין, כי היא מהווה אורגניזם אחיד, תחת חוק הערבות הכללית. כלומר, דאגה לכל אחד ולכולם יחד, מהווה תנאי להישרדותנו המשותפת. עקרונות התורה כמו "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", ו"ואהבת לרעך כמוך" – אלה חוקים, המגדירים את שיווי המשקל הכללי של הטבע והחברה שלנו. אי – קיום שלהם יגרום למוות. כיצד ניתן להגיע לשיווי משקל עם הטבע בעזרת מקורות קבליים, מסופר בספר "הערבות".

הספר "קבלה, מדע ומשמעות החיים" מדבר על המפגשים שלי עם מדענים אמריקאיים, החוקרים את אותם אזורים, הגובלים בין המדע לעולם העליון.

הנה טעימה קטנה מתוך השיחה על הספר "הערבות":

לחצו לצפייה בסרטון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest