דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בירור של אמת ושקר ומר ומתוק

בירור של אמת ושקר ומר ומתוק

photo_rav_gh70_005l.gif

שאלתו של אריאל: שאלה מסוימת מטרידה אותי זמן רב ובזמן האחרון היא חזקה מתמיד. אשאל בפשטות, איך ניתן לאהוב משהו שלא נותן תענוג?

תשובה: לא ניתן לאהוב דבר שלא נותן לנו תענוג!

אנחנו אוהבים רק תענוגים. אבל, האם יכול להיות שהוא מגיע ממקור הרע? האם אנחנו משתוקקים לאמת אפילו אם היא מרה?

אם אנחנו במצב שהכי חשוב לנו לדעת את האמת, אז זה מושך אותנו אל חוכמת הקבלה, בה אנו מקבלים ידע על האמת, ועל חשיבות ההשגה שלה.

אנחנו בנויים מלכתחילה מ-

  1. אגואיזם – שהוא לב כל הרצונות שלנו.
  2. "נקודה שבלב" – השתוקקות לאמת.

כאשר ה"נקודה שבלב" מתחילה להתגבר על האגואיזם, אנחנו מגיעים למקום שבו לומדים קבלה. שם אנחנו מפתחים לעצמנו אהבה, לא לתענוג, אלא לאמת!

מה חשוב ביותר לאדם, שקר מתוק או אמת מרה? מר ומתוק הוא בירור חושי, בלב. אמת ושקר הוא בירור שכלי, במוח. בעולם הרוחני, מתוק ואמת זהים אחד לשני, וגם המר והשקר זהים, אך בעולם הזה הרצונות והכוונות מתערבבים, ולכן הבירור של מר ומתוק, וגם של אמת ושקר מראה כי הם לא זהים, בגלל שבירת המסך, שהוא תכונה של נתינה. הבירור של הכוונות והרצונות היא העבודה הרוחנית שלנו, ולפי מידת העבודה – כך ההשגה של שלמותנו.

בעל הסולם – אגרת 26, עמ' 85

שאלתו של גיל: שלום לך הרב לייטמן. לפני כמה ימים בהכנה לשיעור אמרת שידיעת הבורא היא תנאי לקיום מצוותיו. אז איך אני יכול לדעת על קיומו? איך?

תשובה:מידיעת הבורא אנחנו מבינים איך ומה אנחנו צריכים לקיים. מידיעה זו, האומרת כי ברכישת תכונת הנתינה והאהבה, אנחנו יכולים לתת ולאהוב, כפי שנאמר "דע את השם אלוקיך ועבדהו".
ללא ידע רק העבדים עובדים, אך מאיתנו נדרש להיות בנים. "בן" בעברית הוא מהשורש "מבין" ו"הבנה".

שאלה: איך לא "להשרף" מהאהבה של העליון?

תשובה: לקבל את האהבה שלו, באהבתי אותו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest