שיחה על ירושלים

mekubalim-cotvim_70.jpg

ערכתי שיחה בנושא "ירושלים" במסגרת תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים". שותפי לשיחה, בן ציון גירץ, העורך הראשי בהוצאת הספרים "קבלה לעם".

ראה/האזן לתוכנית:

שיחה על ירושלים

להורדת התוכנית: video.gif וידאו | audio.gif אודיו

ראה תוכנית קודמות:
שיחה על ספר הזוהר ורשבי
שיחה על אחדות בין שני ניגודים
שיחה על אודות הנשמה

One comment

  1. שמי יעל כהן ילידת ירושלים.

    ככל שהבירור נעשה מעמיק כך בכל יום ולילה אני הולכת הלוך וחזור סחור סחור .

    שלושת ילדי לומדים במסגרת חינוכית יחודית מאד שהוקמה ע"י קבוצת ישראלים יהודים שבחרו ללמוד דרך כתבים של העם ההודי את החוכמה שלהם.

    בית הספר מנסה למצוא את המשותף בין כולם ולהעביר לילדים את אותם ערכים שמדברים לכולנו: הצורך בחיבור בינינו, נתינה , אהבת הזולת ,אדם חי צומח ודומם. כל אנשי הצוות עושים עבודה פנימית עמוקה בניסיון למצוא את הרע בתוכם ולתקנו, הם עושים את עבודתם ע"פ כתביהם העתיקים ההודים ,בקהילה שלהם , הילדים בבית הספר לא לומדים מכיתביהם, וכמובן שלומדים תנ"ך וחשבון ועברית וכל המקצועות הגשמיים, אך הדגש תמיד על ערכים אלטרואיסטים  , קבלת השונה עזרה ואהבה בין התלמידים להורים לצוות ובכלל.

    הילדים חווים ביחד איתנו את הקושי לחבור כיהודים לאנשים מאמונות שונות, מלאומים שונים,ואת האהבה שלנו אליהם כבני אדם שעושים מאמץ לנתינה הדדית באשר הם.

     בתוכי קיימים שני קולות: מצד אחד אני מבררת מה מבדיל אותי מהם.מה מבדיל את תורת ישראל מתורתם של שאר אומות העולם, ומובן שאני חוששת מאד מהשפעה של עבודה זרה על ילדי .

    מצד שני אני מבינה שחוכמת הקבלה מדברת על למצוא את החיבור, וככל שאני שואלת אותם ומספרת להם על חוכמת הקבלה , הם מתרגשים מכך שבידיוק כך כתוב בכיתביהם.

    אני רוצה לקרבם ויודעת שיש בהם הנק' שבלב והם מקדישים את כל חייהם ללמוד כיצב לידבוק בבורא.במעט הכלים שיש ברשותי אני מנסה להבין היכן השוני ביננו , על מנת שאוכל לראות היכן החיבור.

    בינתיים אני חייבת להחליט מהי הסביבה הנכונה ביותר לילדי.האם להוציא בשנה הבאה את הילדים משם ולהעבירם למסגרת רגילה חילונית , שם הבורא לא קיים, וכן אין שום שאלות רוחניות שמתבררות, או להמשיך במקום זה ולהישתמש בהם כעזר כנגדי.

    אנו מתקרבים לשבועות , חג שמאד חשוב להם בדיוק מאותן סיבות שחשוב לנו, כיוון שהחלב שמסמל את הנתינה וההשפעה מקודש  להם מאותה סיבה .

    אני שומעת אותך מדבר על ירושליים ויודעת שחובה עלי לקרבם , אך לא יודעת איך ילדי שאינם לומדים קבלה באופן מסודר , יושפעו מבית החינוך הייחודי הזה.בינתיים הם חווים את הייסורים שלי…

    אשמח לתשובה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest