שיחה אחד על אחד

כל בעיה אפשר לרפא על ידי החיבור בינינו. זה נהיה מובן מבירור השבירה. כי לפני השבירה היה סך הכול רצון אחד תחת "מסך" אחד. אבל, מפני שהוא רצה לקבל יותר ממה שהיה אפשר בעל מנת להשפיע, אז הנשמה הכללית לא החזיקה את השפע הגדול, את האור הגדול, ונשברה.

היא נפרדה לחלקיקי רצונות פרטיים קטנים: לכסף, לכבוד, למושכלות, לכל מיני דברים שבכל אדם ואדם. כל הרצונות האלה איבדו את המסך האנטי אגואיסטי, שבזכותו לא היה חשוב לנו המילוי הקונקרטי בכל רצון פרטי, אלא כלפי מי אני עובד, וזה היה החשוב.

הכוונה הזאת הייתה "מסך" אחד כולל על כל הרצונות והתכונות והנטיות, שאיחד אותם לאחד שלם. אבל לאחר שה"מסך" נעלם, אז כל רצון, כל נטייה, כל תכונה הפכה לחיות בפני עצמה גם בתוך האדם, אבל בעיקר בין בני האדם. לכן אנחנו מרגישים את הפירוד בינינו.

יוצא, שאף אחד מאיתנו הוא לא רע בפני עצמו! אלא כל הרע נמצא בינינו, אמנם שזה מתגלה בכאלה צורות, כאילו שזה אני רע או שאחרים רעים. אבל בעצם, כך מתגלה הדחייה שלנו זה מזה. ובתוך האדם עצמו אין שום רע. אלא הרע, זה כוח הדחייה ההדדי שפועל בינינו.

אנחנו צריכים להשתדל לראות שהרע מסתתר לא בחברים ולא בי, אלא בינינו בלבד. אם אנחנו נתעלה מעליו ונתחבר, אז נתקן את כל המצב הזה. כלומר, המשימה שלי היא להעביר את אותו הרע שאני רואה בי או בכל אחד לבעיה של הקשר הלא מתוקן בינינו.

לכן אנחנו צריכים לתפוס את הבעיות האישיות ואת הכרת הרע שלנו כגילוי הרע הכללי שלנו. דווקא מזה אנחנו נוכל לבנות ולייצב את התפילה הכללית, תפילת רבים, ולקבל מלמעלה מענה, כלומר לתקן את הכלי הכללי שלנו ולשחזר את השלמות שלו.

הבורא מגלה לנו את הרע בכזאת צורה, שמאיר לנו קצת יותר מלמעלה בשווה לכולם. אבל כל אחד מאיתנו מרגיש את ההארה הזאת באופן אישי משלו, ולכן אנחנו למטה צריכים להתחבר בינינו כדי לענות לו גם כן בצורה של אחד מול אחד. לכן את כל הרע, החסרונות והבעיות האישיות צריך לקבל כרע הכללי האחד שלנו. זה הצעד הראשון לתיקון הכלי שלנו.

מתוך סדנת חיבור, 19.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הרע משרת את הטוב
הדרך אל הטוב – צעד אחר צעד
שלהבת האהבה, מעל השנאה המבעבעת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest