דף הבית / אקטואליה / שטופים בזרם מידע כוזב

שטופים בזרם מידע כוזב

שאלה: בברית המועצות, על המסכים לא נראתה אלימות, אבל לא הייתי אומר שאנשים שם היו פחות אכזריים. למה?

תשובתי: אינני חושב שבחברה כזאת, כמו בברית המועצות, עיתונות, קולנוע ותיאטרון השפיעו באופן חזק על האדם. אנשים הבינו באופן ברור שיש הבדל עצום בין החיים לבין מה שמאכילה אותם המפלגה והממשלה היקרה ולכן לא התייחסו למידע הזה.

הערה: בכל מקרה, לפי מחקרים פסיכולוגיים כל כלי התקשורת משפיעים על נפש האדם. ואילו במקרה הזה אנחנו רואים, שכביכול הכול בסדר.

תגובתי: שם היה קיים "מסך הברזל" בין האדם לכלי התקשורת. כל מה ששודר ברדיו ובטלוויזיה, עבר תחילה דרך מסנן נוקשה, ואנשים הבינו במה מאכילים אותם ומה עליהם לקחת מזה. יכול להיות שגרגיר כלשהו של מידע, אבל לא יותר מזה. ואילו עתה אנחנו שוחים בזרם עצום של מידע מגוון. כל המידע הזה נמכר ונקנה שוב ושוב, מעוות. אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו עד כמה ואיך. ברור שכל מה שאנחנו קוראים, רואים בטלוויזיה ושומעים ברדיו וכולי, זה הכול מידע מעוות, שכל מיני אינטרסנטים מגישים לנו. אבל מאחר שמספרם רב, הם שונים, והמידע לא מגיע ממקור אחד של מפלגה או ממשלה כמו שהיה בברית המועצות, אז קשה לנו להתעסק בזה. לכן בלית ברירה אנחנו מוצאים את עצמנו תחת השפעתם, בוחרים מבין כמה מחשבות במחשבה אחת, למרות שגם היא לא נכונה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 30.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest