דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שופטים ושוטרים בכל השערים

שופטים ושוטרים בכל השערים

נאמר: "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך". שופטים הם אלה שמ
חליטים "בכוח" מה על האדם לעשות עם עצמו, ובכך יוצרים הפרעות פוטנציאליות. ושוטרים הם אלה שמבצעים בפועל את ההחלטה, זורקים את האדם מהדרך ומרחיקים אותו, כמו שנהוג בעולם הזה לחלק את התפקידים.

ובמדרגות העליונות יותר אפשר לפרש את זה כמצבים של קטנות וגדלות. השופטים שופטים את האדם לפי ה"זכויות" שלו (ג"ע, כוח הבינה, אור החסדים שנמצא בו), כשהם שוקלים אותן ביחס לעביות של הרצון לקבל שלו, כמו במאזניים.

והשוטרים עוסקים כבר בכלים דקבלה, שלשם כך יש צורך בשוטרים שישמרו שהם לא יפרצו החוצה והאדם לא ישתמש באח"פ שלו.

זוהי אותה העבודה שתלויה במצב שבו נמצא האדם, בהסתר כפול או בהסתר רגיל, או בגילוי של שכר ועונש, או באהבה. בהתאם לזה משתנה האופי של השופטים, השוטרים, ואחר כך השומרים.

וגם בין השופטים עצמם יש סוגים שונים זה מזה. כל התלמוד הבבלי בנוי על המחלוקת הזאת, על הדינים של הרצון לקבל. זוהי הוראה כיצד האדם צריך לבנות ולהעריך את עצמו, להיות שוטר לעצמו, וקודם כל שופט לעצמו.

האדם משווה את מצבו עם מה שכתוב בתלמוד, ורואה באיזו מדרגה הוא נמצא, אילו דוגמאות הוא צריך לממש על עצמו בדרגות הדומם, הצומח, החי או המדבר. הוא רואה לאיזה מדרגות הוא גרם נזק על ידי האגואיזם שלו ובאיזו צורה הוא יכול להשלים אותו, כלומר לתקן את הנזקים הללו שנגרמו על ידי האגו שלו.

לזה מוקדשת כל הגמרא וכל העבודה במדרגות הרוחניות. אם תפתחו את התלמוד הבבלי, תראו שכל הוויכוחים והמחלוקות הם רק על זה, תוך בירור מפורט לפרטים הקטנים ביותר.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 21.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שריון כנגד האגו
שופטים ושוטרים
שפוט את עצמך!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest