דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שהקבוצה תספוג את כולי

שהקבוצה תספוג את כולי

שאלה: מה הכוונה להידבק בקבוצה?

תשובתי: להידבק בקבוצה, זה אומר להיות יחד עם החברים בכל התהליך שהם עוברים, לבצע את המטלות, להשתתף בכל האירועים: בלימוד, בהפצה, בתורנויות, באסיפות חברים, בסדנאות, בתשלום המעשר. בכל זה אני צריך להשתדל להיות משתתף מועיל ופעיל. אלה הן פעולות מכאניות שנראות לעין בהצטרפות לקבוצה.

וחוץ מזה, אני בתוך עצמי משתדל בכל הלב להתכלל בדמות הזאת שנקראת "קבוצה", כדי להיעלם, להתמוסס שם. אני רוצה להיות ספוּג בתוך המושג הזה של ה"קבוצה", ה"חברה", כדי שלא יישאר ממני שום דבר.

אם אני משתדל לעשות את זה לפי מניעים אגואיסטיים שלי, אז במידת המאמצים שלי אני הופך להיות יותר קרוב לאור, והוא מביא לי מחשבות על זה ומראה עד כמה אני תואם לאור או לא. לכן אני מתחיל לדרוש מהאור לתקן אותי יותר. אני מתחיל להתייחס בצורה יותר מעשית להתכללות שלי בקבוצה, בכך שקושר את ההתכללות הזאת גם כן עם האור שמשפיע עליי ועוזר לי להיכנס לקבוצה.

יוצא, שככל שאני נכלל בה יותר, כך אני מתחיל להבחין ביותר מצבים: התכללות גדולה או קטנה יותר, עד כמה אני שוכח על עצמי, עד כמה אני שייך יותר לחברים, עד כמה יותר או פחות אוהב אותם. רק בהתאם לזה אני מעריך את העליות והירידות שלי, מפני שלא קיימות עליות וירידות אחרות.

ואז, יחד עם כולם אני פונה לאור העליון שיעשה מאיתנו אחד שלם. וכאן מתחילה העבודה. כל המדידות וההערכות מתרחשות רק כלפי הקבוצה, מפני שללא זה אין קנה מידה נכון, אין תקן שכלפיו הייתי יכול לבדוק את עצמי.

אין לי שום אינדיקציה והערכה של הרגשות שלי, לא ביחס לבורא ולא ביחס לעצמי, אם לא עושים זאת בתוך הקבוצה. הקבוצה, זה אותו המקום שבו אני מרגיש, מודד, מבצע את כל הפעולות הרוחניות.

אין מקום אחר חוץ ממנה! שם בקבוצה, אני צריך לגלות את השנאה והאגו שלי, את כל התכונות שלי. וכל מה שמתגלה מחוץ לקבוצה, לא דורש שום תיקון. רק מה שמתגלה בה ביחסים בין החברים, זה הדבר היחיד שאנחנו צריכים לתקן. פרעה, אגו, זהו כוח של דחייה הדדית ושל שנאה שמתגלה בקבוצה. ומחוץ לקבוצה, זה הכול החיים הגשמיים של הגוף הבהמי.

מתוך ההכנה לשיעור, 31.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת מדידה רוחנית: הקבוצה
מה זה "קבוצה"?
להתמוסס בתוך הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest