דף הבית / המשבר ופתרונו / שהזאבים יהיו שׂבעים והכבשים שלמות

שהזאבים יהיו שׂבעים והכבשים שלמות

שאלה: נניח, שאדם סתם קרא את התיאור של השיטה האינטגרלית. האם הוא יוכל לנסות ליצור יחסים כאלה בחברה הרגילה, שבה אנשים לא מכירים את השיטה הזאת?

תשובתי: שום דבר לא ייצא לו מזה. זה לא נקרא קבוצה.

קבוצה, זה אלה שמבינים באיזה אופן לשתף פעולה ביניהם כדי להגיע למטרה מוגדרת וברורה, להתעלות מעל עצמי, להפוך להיות במקום "אני", "אנחנו".

לאחר מכן האדם כבר מבין כיצד בנוי העולם, ומתייחס אליו אחרת. כל אחד במקום שלו, בנקאי או סוחר, לא חשוב מי, הוא כבר פועל הדדית בצורה אינטגרלית ונכונה עם העולם. הוא כבר מבין, שההפסדים והכישלונות שלו נבעו מתוך מגע לא נכון עימו. כי העולם הופך להיות יותר ויותר אינטגרלי מבפנים, ואילו אנחנו נשארים כפי שהיינו ולא צועדים יחד איתו. כאשר האדם מתחיל להבין את זה, אז ברור לו מה צריך לעשות.

תראי אילו אנשים חכמים בעלי עוצמה יושבים בהנהגת השוק האירופאי, יש להם בידיים מיליארדים, צבא, כל היבשת, אפילו כל העולם, אך הם אינם מסוגלים לעשות דבר.

לפני 30 שנה הייתי בצרפת וראיתי קמפיין פרסומי בטנדרים בעד כניסתה של צרפת לשוק המשותף. בתוכם, כמו על מדפים בחנות, היו פרוסות בצורה יפה גלויות פרסום, עלונים, שאפשר היה לקרוא אותם במקום או לקחת איתי. הסבירו לי, שכל זה נעשה כדי לפרסם ולקדם בשדרות העם את השוק המשותף.

אני בזמנו נדהמתי שעושים תעמולה לאנשים בצורה כזאת כדי להיכנס לשוק המשותף. אלה הרי לא בחירות של איזו מפלגה שתעלה לשלטון ותפקד מלמעלה! זה הרי שינוי מחדש מלא! האם אנשים מוכנים לזה? הם חושבים על זה? או שינהלו אותם אלה שמבינים? גם לא. פשוט הציעו: "בואו נתאסף יחד, זאבים וכבשים". התאספו, ואז החל כל הבלגאן. תחילה נעלמו "הכבשים", ואחר כך "הזאבים" החלו להתקוטט זה עם זה. והנה כבר בפתח מלחמת עולם שלישית.

לכן ללא חינוך אינטגרלי אנחנו לא נפתור את הבעיות.

מתוך שיחה מס' 2 עם ואלריה חצ'טוריאן, 27.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בהעלותי מעל לדרגה הגשמית
לא תבלבל חינוך אינטגרלי עם שום דבר
נכונות למגע עם העולם כולו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest