שבת מעין עולם הבא

מתוך מאמר ק"צ, "כל פעולה עושה רושם", מספר "שמעתי":

"ובודאי שע"י לטעום טעם מעין עולם הבא, צריכין הכנה יתירה בששת ימי המעשה. וכפי שיעור הכנתו, כך הוא שיעור הרגשתו.

ובלי שום הכנה נכונה להמשיך את הטעם שבת הרוחניים, אז הוא להיפך. שע"י התענוגים הגשמיים, הוא נעשה יותר גרוע. שאחר סעודת גשמיות, נמשכים רק לשינה ולא יותר. שאחר אכילה באים לידי שינה. נמצא, שאכילתו הורידו יותר למטה."

שבת זה מצב מיוחד, "מעין עולם הבא", יום מיוחד שאנחנו רוצים לעשות סימן גשמי של גמר התיקון הרוחני. שפעם אנחנו נגיע למצב שנקרא "שבת". זהו מצב רוחני, ולא יום שרשום בלוח השנה שמודפס על נייר או איפה שהוא במחשב.

אנחנו משתוקקים למצב המיוחד הזה שנקרא יום השבת, והיום הזה מגיע כאשר אנחנו מגיעים לאותו המצב שרוצים להגיע אליו. המצבים הגשמיים מגיעים ללא קשר לרצון שלנו בזמן המיועד עבורם, זה נקרא מצב טבעי של ההתפתחות, "בעיתו". אבל המצבים הרוחניים מגיעים רק לפי ההכנה הפנימית שלנו. אם אנחנו עושים את ההכנה הפנימית הדרושה, אז אנחנו נכללים באותו המצב שנקרא "יום" חדש.

לכן ה"יום" הזה לא תלוי בלוח השנה, אלא הוא תלוי רק בהכנה שלנו. אם סיימתי את ההכנה אז אני נכלל ב"יום" הזה, ואם לא סיימתי, אז יכולים לעבור אין ספור ימים גשמיים, אבל היום הרוחני הזה לא מגיע ולכן לא מתחיל המצב החדש.

המצב הרוחני הוא כולו תלוי בהכנה, אבל ההכנה שלו נעשית על ידי פעולות והכנות גשמיות. כלומר צריך לעשות כל מה שביכולתי, כמו שכתוב, "כל מה שבידך ובכוחך לעשות עשה", ו"מי שלא טרח בערב שבת, מה יאכל בשבת". לכן הכול נקבע על ידי ההכנה.

מתוך שיחה על הכנה לכנס, 26.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתווה מחושך ואור
לפני עלות השחר
מבול של שאלות על הכנס בסנט פטרבורג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest