דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גוזלים תחת כנפי אימם

גוזלים תחת כנפי אימם

אין מה לעשות, אנחנו לא יכולים לשבת בידיים שלובות ולאכול את עצמנו, אלא חייבים לתת יגיעה. אבל אנחנו לא עובדים בהתאם לתחושות שלנו, מפני שאחרת לא היינו זזים מהמקום. אם אני מציית לתחושות ולרגשות שלי, אז אני אשאר תמיד באותו המצב שאני מרגיש, ולא תהיה לי שום אפשרות לבצע איזה שהן פעולות.

הרגשות שלי, הרצון לקבל שלי נמצא במצב מסוים, ואילו אני שקוע בתוך הרצון שלי, בתוך החומר שלי, אין לי שום אפשרות לפעול נגדו. אבל למזלי, יש לי שׂכל, שבעזרתו אני מתחיל לחקור את הרגשות. לכן אני מבין, שהמצב שלי, התחושות שלי, הם לא טובים ואני חייב לשנות אותם.

באופן כזה, על ידי השׂכל, אף שזה לגמרי לא תואם לרגשות שלי, אני מתחיל לתאר לעצמי את המצב הבא, המדרגה היותר עליונה, שפועלת ומשפיעה עליי בתנאי שאני משתוקק אליה, כמו עוּבר לאימו. אני מתחיל לחשוב איך אני צריך להסתיר את עצמי, איך "להסתתר תחת כנפיה", באיזו צורה אני יכול להיכנס למדרגה העליונה הזאת, להתאים את עצמי אליה.

אני חושב על צורת העוּבר, על ההשפעה שאקבל מהעליון, אם אחדור לשם אפילו בצורה אגואיסטית ואספק לעצמי את ההגנה והדאגה שלו. ולכן אני מתאר לעצמי, איך נראה הרחם של אימא שאליו אני רוצה להיכנס, ואני מבין שזוהי הקבוצה, שבנויה על היחסים שלי עם החברים. אני לאט לאט מתחיל לארגן יחסים כאלה עם החברים, עד כמה שהדבר אפשרי.

הודות למאמצים קטנים אלה, שנובעים מהשׂכל, אני מתחיל להתקדם. "הכול במחשבה יתבררו", כי כלפי ההרגשות אני פשוט מת. אבל על ידי השׂכל אני יכול לחשוב על זה קצת, לתאר לעצמי את התמונה הזאת, סדר המצבים של שתי המדרגות – התחתונה והעליונה, אני מתאר לעצמי איך התחתון נכנס לתוך העליון, איך אפשר לארגן כזה מצב בעזרת הקבוצה, איך להשפיל את עצמי כלפיהם, כדי שהם ייהפכו לאותו חלק מהרחם שיתחיל להעביר אליי את האור העליון. אם אני אתכופף כלפיהם, אז אוכל לקבל דרכם אור והם עצמם אפילו לא יידעו על זה.

לכן, אני שוב חוזר, אסור בזמן הירידה להישאר רק בשליטת הרגשות והתחושות שלי, שירמסו אותי. אלא צריך לתאר לעצמנו יחסים בין המדרגות, באיזה מצב אתה נמצא כלפי העליון, להשתמש בשׂכל ובמקצת לצאת מתוך ההרגשות שלי ולהסתכל בצורה ריאלית, מהו המצב הזה ומה אפשר לעשות בתוכו, אפילו יכול להיות איך שהוא בצורה מלאכותית.

אדם שמתחיל לתאר לעצמו בתוך המוח שלו מדרגות, מצבים, משפיע בשׂכל על הרגשות ומפיק משם חומר למחשבה. כך הוא מתחיל לבנות את המצב החדש שלו. מגיע המאור המחזיר למוטב ומוציא את האדם ממצב הרוח הרע, בכך שנוטע בו תקווה וביטחון שאיתם הוא חוזר לחברים.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 21.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שכל ורגש: שינוי התפיסה
הסימן לשׂכל מפותח זה הדאגה לזולת
להחיות את הזמן המת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest