דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שבירה: גרגיר של אור בכל רסיס

שבירה: גרגיר של אור בכל רסיס

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

שאלה: במה נבדלת העבודה עם ה"רשעים" ועם ה"צדיקים"?

תשובתי: קודם כל, צריך להבין שמדובר על מצבים של האדם ביחס לבורא. כפי שמסביר בעל הסולם בהקדמה לתלמוד עשר הספירות, אנחנו חייבים לעבור את המצבים האלה בדרך: רשע גמור, רשע שאינו גמור, בינוני, צדיק שאינו גמור, צדיק גמור. וכיצד ניתן לבדוק את המצבים האלה? – מי שלא תשאל, כל אחד מחשיב את עצמו אם לא כצדיק אז לפחות כבינוני. במציאות, הקריטריון היחד לבדיקה נכונה הוא ביטול עצמי בקבוצה.

במקרה שלנו, הסביבה היא מכשיר המדידה שלנו. הכלי הכללי נשבר דווקא לשֵם כך, כדי שעל ידי הרכנת ראש כלפי הסביבה, תתפוס ותבין היכן אתה נמצא ותקבל כוחות מהבורא. לאחר השבירה הכלי שלך נחלק להמון חלקים. הבורא ששהה בתוכו, גם כן התחלק ונמצא עכשיו בכל החלקים האלה. הם כמו חלקים קטנים של איזה פסיפס (פאזל) יחיד שאתה מרכיב בהתאם לתוכנה מוכנה מלמעלה. בכך אתה מחבר מחדש את החלקים של הנשמה שלך, יחד עם חלקי הבורא, חלקי האור שמסתתרים בהם.

בעולם הזה, באגואיזם שלך, אתה תופס את כל זה כקבוצה גשמית. אך למעשׂה אין זו קבוצה. עם הזמן הקבוצה הופכת עבורך למושׂג רוחני. זה לא בני אדם השרים יחד שירים והרוצים להתאחד, בכל אחד מהם אתה מגלה חלק מהכלי שלך עם חלקיק של הבורא הנמצא בו. מאחורי פניהם של החברים מסתתרת סביבה רוחנית. עכשיו אתה מבין בבירור שהשבירה, המציאות הנוכחית שלנו והחברים, מאפשרים לך לנהל עבודה רוחנית.

כשהבורא אינו מספיק חשוב בעיניך, אתה מרגיש את עצמך כרשע, אז כדי לרכוש את החשיבות הזאת, אתה פונה לסביבה. קיימים בה כלים, הבורא נוכח שם, שם זורם האור שמוציא אותך להבנה הרוחנית הזאת. באופן כזה הכול נמצא במקום אחד: האדם וכל החלקים שנדמים לו כזרים.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 05.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קבוצה: מאחורי המסך החיצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest