דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שביל הזהב הפותח את הדרך קדימה

שביל הזהב הפותח את הדרך קדימה

laitman_2009-05-04_1871-70.jpg

שאלה: ראיתי בכנס האחרון שכמה מהתלמידים הוותיקים שלך היו במצב רוח עצבני ורע? האם זה סימן להתקדמות כשבמקום אהבה אתה מרגיש שנאה?

תשובתי: מסופר בספר הזוהר (פרשת כי תשא, סעיף נ"ה, פרשת אחרי מות, סעיף ס"ה) כיצד תלמידי רבי שמעון, בזמן שהתכוננו ללמוד, גילו תחילה איך הם שונאים זה את זה, אך מעל השנאה הזאת הם חיפשו כיצד להרגיש אהבה ודרשו זאת מהלימוד. הכוח הנפלא הכלוא בטקסטים הקבליים, הביא להם את האהבה הזאת, והם התעלו מעל לשנאה ההתחלתית והטבעית שגם כן אינה מתגלה סתם כך, אלא כתוצאה מהלימוד ומהמאמצים הרבים שהשקיעו.

כשמגיע אירוע כל כך משמעותי כמו הכנס שהיה לנו בפברואר, כנס "זוהר לעם", האדם אינו עובר רק מצב אחד, אלא הרבה מצבים. הוא אינו יכול כל הזמן להימצא במצב של התרוממות, כשההשפעה, ההתעלות הרוחנית, נמצאים מעל לכל דבר גשמי.

אסיפה גדולה של בני אדם מושכת על ידי הרצון הכללי, אור חזק מאוד שמתחיל לנענע את כולם. לכן הם עוברים המון מצבים מנוגדים: אני אוהב ושונא, מבין ולא מבין, שמח שהתמזל מזלי שאני כאן, ופתאום אינני מבין מה אני עושה כאן – כך במהירות מעובדים בתוכנו מצבים רוחניים. ביום אחד של כנס אנחנו עוברים יותר מכל מה שהיינו עוברים בחצי שנה של לימוד!

כדי לנצל בצורה מקסימלית ויעילה את זמן הכנס, חשוב מאוד לעשות זאת בהכרה ולהיות מוכנים. הכול תלוי בזמן ההכנה!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
ההכנה קובעת הכול
הכל תלוי בי!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest