דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שבוע רוחני: הכנה לסעודת שבת

שבוע רוחני: הכנה לסעודת שבת

החכמים אמרו: "מי שלא טרח בערב שבת, לא יאכל בשבת". בעולמנו הזמן זורם מעצמו. אנחנו גדלים, מתבגרים, מזדקנים ומתים, הכול בשליטתו של הזמן. זה שייך גם לחוקים האחרים שמוליכים אותנו בחיים.

ההשגחה מגיעה מאליה, וזה אומר שאנחנו שייכים לדרגות התפתחות של הדומם, הצומח והחי. בשׂרטוט הם מסומנים בספרה 1 ובצבע שחור: האדם בונה את החיים שלו נגד "הזולת", כל מה שמבחוץ. בהמשך אנחנו מתחילים למשוך את המאור המחזיר למוטב כשאנחנו עובדים בקבוצה ומקבלים ממנה את הכלי של הנשמה. אז אנחנו פונים לבורא (מעלים מ"ן) ומקבלים ממנו עזרה (מ"ד).

לאחר כל האירועים, המקרים, המחשבות והרצונות שהיו בנו ובכל העולם, אנחנו מתחילים להבין שהם כולם באים מהבורא, מהסיבה היחידה. הסיבה הזאת שולחת לנו אותם דרך "הזולת", כדי שבעלותנו מעליו אנחנו נתקין קשר וניצור חשבון עם הבורא.

כך אנחנו עוברים לסוג 2 של השגחה ועולים מעל לדעת שבו היינו קודם. אנחנו עובדים נגד השׂכל שלנו, נגד הרצון, ומצדיקים את ההשגחה העליונה כשמבינים שכל הפעולות שלה נועדו רק כדי להעלות אותנו לדבקות עם הבורא. אז כל הדברים הלא נעימים עבור האגואיזם שלנו עוזרים לנו להתעלות כדי שמעל לדעת נוכל לבנות יחסים כלפי הבורא.

את העבודה הזאת אנחנו מבצעים במהלך "שבוע", בכל התכונות של הנשמה. ביום השישי אנחנו מגיעים עד היסוד שכולל בתוכו את השלבים הקודמים, ואז אנחנו מרגישים איך שהזולת והבורא מולחמים לאחד שלם. כך מתגלה ההשגחה של סוג 3.

ואחר כך, בכניסת השבת, אנחנו נכנסים לשלב 4. אנחנו רואים בעליל שההשגחה מקיפה וכוללת גם כן אותנו עצמנו. בסופו של דבר, כשנכנסת השבת אנחנו דבוקים עם הבורא, מעל לכל מה שעברנו במהלך השבוע.

כך, על ידי מנות קטנות של שבעה ימים, אנחנו רוכשים את התיקון הכללי של הנשמה שלנו. כל שבוע הופך לבסיס והכנה עבור השבוע הבא, עד שנגיע לשבת שבתון (גמר התיקון הסופי).

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 03.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בירור של ההתחלה לאחר הסיום המוצלח
אל תנסה לשפר את השלמות
6,000 שנה או כיצד לזרז את הזמנים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest