דף הבית / כללי / שאלתם? – אני עונה…

שאלתם? – אני עונה…

thumbs_obyasniaya_100_wp1.gif

שאלתה של קרן: מה משמעות הפסוק: "רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום".

תשובה: רק האור העליון יכול למלא את כל הרצונות והמחשבות שלנו, על ידי כך שהוא מעצב בהן את התכונות והצורות הנכונות.

שאלתה של סמדר: האם הנקודה שבלב תלויה בכמות הגלגולים שהיא עברה? למה אצל רבים הנקודה שבלב עדיין רדומה ?

תשובה: הנקודה שבלב מתעוררת כאשר האדם מתייאש ממילוי כל הרצונות הגשמיים שלו, ובכדי להגיע לרגע הזה הוא עובר היסטוריה של אלפי שנות חיים.

שאלה: אני לומד קבלה כשנתיים ושני דברים מבלבלים אותי מאוד: ההגדרה של רצון ושל תענוג, אולי בגלל שאני ממשיך לקשר אותם לעולם הזה.

תשובה: רצון – השתוקקות לקבל מילוי בדברים רצויים, בתענוג. תענוג – הרגשה ממילוי הרצון. זה נכון לגבי כל רצון. רצון ותענוג בקבלה, הכוונה לאור ולמִאור.

שאלתה של דריה: האם אפשר להעביר את מהות השיעורים שלך באמצעות שפת הסימנים?

תשובה: עקרונית כן, אבל השאלה היא, האם הם יובנו כראוי.

One comment

  1. משה מהקריות – זוגיות וקבלה (18:35 ,17.07.08)

     
    רב יקר שלום רב, אני לומד איתכם קבלה אבל אשתי מתנגת לנושא. היא לא מונעת ממני ללמוד אבל בכל פעם ש"מדד" הקבלה במשפחה עולה אז מדד המשפחה יורד. אני מייחס חשיבות רבה מאוד לתמיכת המשפחה, ויחד עם זאת יודע שלא יעזור לכפות את הדבר. הייתי מעוניין שהמשפחה תהיה ביחד בדרך הנכונה, אינני מחייב את אשתי להיות אקטיבית בנושא אלא מצפה שלא תעיק עלי. לדוגמא: אני מעוניין שהילד הקטן שלנו (ילד יחד) יתחכך יותר בתכנים שאתם מכינים ואילו אשתי מנסה להניא את הילד מכל קשר לנושא. ולדעתי זה פוגע בו ויפגע בו בעתיד. אני מרגיש שאשתי מנתקת אותי ואת המשפחה מהדרך הנכונה להתפתחות, אני קראתי את המדור שלכם זוגיות וקבלה ומרגיש מחנק נוכח המצב בו אני נמצא. לעיתים אשתי אף מתנה את קיום המשפחה בהתרחקות מהדרך הרוחנית. האם כמקובל העוסק בחכמת הקבלה, תוכל לייעץ מה מומלץ לעשות במצב כזה?

    למשה מהקריות,"אין עוד מלבדו", הכל מגיע ממקור אחד, הרצון שלך ללמוד קבלה, הרצון של אשתך להתנתק מרוחניות. הבורא מראה לנו את התמונה הנמצאת בתוכנו. מה אתה רואה ?  בסה"כ את תמונת הכוחות בעולמך, הכוח המושך והכוח הדוחה. ושניהם מגיעים ממקור אחד, והבן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest