דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שאלתם? – אני עונה… – 66

שאלתם? – אני עונה… – 66

שאלה מהבלוג באנגלית: כאדם שמלמד ומתרגל את אותו הדבר שגם אתה מלמד, אני רואה פער גדול בין הטרמינולוגיה/השפה שבה אתה משתמש ובין אותו המסר שאתה רוצה להביא לבני האדם, שאינם מבינים את הטרמינולוגיה הזאת. האם אתה עושה את זה בכוונה, כשאתה פונה רק לאנשים שלומדים קבלה?

הייתי רוצה לברר את זה, מפני שאינני רואה בכך כל תועלת לשינוי ותיקון העולם. איך אפשר לממש את התיקון, אם האנשים לא מבינים את הטקסט של המאמרים והמסרים שלך? השפה התיישנה מזמן וכבר אין לה קשר יותר לזמנים של תחילת גילוי חכמת הקבלה. האם אי אפשר להתאים את השפה לתנאים של המאה ה-21, כדי שיוכלו להבין אותה לא רק אלה שלומדים קבלה? ר. פרידמן.

תשובתי: אני עושה איך שאני מסוגל, אבל אני מוכן ללמוד ואהיה אסיר תודה. מחכה לקשר!

שאלה מהבלוג באנגלית: נניח שמחר נתחיל לחנך את ההמונים במסגרות לימוד של ערבות וקשר הדדי. אני רואה שלמרכז הלימוד הקבלי (Learning Center) יש קורס מובנה עם נושאים ספציפיים לכל שיעור על בסיס הקבלה האותנטית. מה אנחנו נלמד את העולם, אם לא קבלה? האם נוכל להגיש את החומר הנלמד לפי נושאים ספציפיים, מבלי להזכיר את אור התיקון, מחשבת הבריאה, הטקסטים הקבליים, פרצופים וכן הלאה?

תשובתי: אנחנו נדבר מבלי להזכיר מילה אחת על העולם העליון, אלא רק על העולם שלנו, על מה שהם רוצים לשמוע. נדבר על היסטוריית ההתפתחות של האגואיזם, על מטרת החיבור, על טבע האדם, על האגואיזם ותיקונו, על פסיכולוגיה וחינוך. יש לנו חומר רב מהסוג הזה, על הכול, במילים רגילות ופשוטות.

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך לכל הגילאים
מומחים, היכונו להופיע!
להשפיע זה לא לכפות

One comment

  1. בני גמליאלי

    שאלה לרב
    במפגש האחרון באילת הרב ציין שיום הכפורים הוא יום שמח… מדוע???
    אני מגיש תכנית רדיו בקול הים האדום באילת מחא ערב כיפור בשעות הצהרים ואשמח לדבר על כך בתכניתי.
    תודה וחתימה טובה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest