דף הבית / כללי / שאלתם – אני עונה… – 23

שאלתם – אני עונה… – 23

photo_rav_gh70_235.jpg

שאלה: הבן שלי שאל איך יוכל להבחין בין חלום ובין מה שאינו חלום?
תשובה: רק אם "יתעורר"!

שאלה: אבא שלנו חולה סרטן סופני. נאמר לנו היום שנשאר לו מקסימום חודשיים. הוא אינו יודע על כך. מבקשת את עצתך, האם אנו צריכים להגיד לו זאת. אנחנו נקרעים בין הרצון לספר לו ובין הרצון לא לספר.
תשובה: להשאיר אותו בחוסר ידיעה ולעזור לו להיות בשמחה.

שאלה: אם אני לא יכול לשלוט על מחשבותיי והן ניתנות לי מלמעלה, מה עליי לעשות כדי לסבול אותן? הרי הן עוקבות אחריי וגורמות לי נזק? פניתי לפסיכיאטר. האבחנה: הפרעה במצבי הרוח, אך התרופות לא עוזרות. מה תייעץ?
תשובה: קבלה דורשת מאמצים גדולים, גם פיזיים וגם נפשיים. לכן בינתיים הלימוד לא מתאים לך. צריך לחפש טיפול ולא לסמוך על רופא אליל, אלא רק על רפואה, ספורט, עבודה מאומצת, רצוי פיזית.

שאלה: מה אתה חושב על "הבונים החופשיים", שפועלים עד היום בצורה אקטיבית בכל העולם? האם אתה רואה הזדמנויות לעבודה משותפת עימם?
תשובה: לא!

פוסטים קודמים בנושא:
פחד מהצפוי לנו
להשיג תענוג אבסולוטי

3 comments

  1. רותי קרקשון

    אל הרב ליטמן ולכל בני ברוך.

    תודה על שהנכם קימים,אני שומעת ורואה אתכם בערוץ 66

    ומתענגת מכל שיעור,ועם זאות יודעת שנדרש שינוי בדרך

    קבלה נתפסת כדת ולאנשים קשה לרצות להתחבר כדת,תנועה ,כת. לכן לדעתי צריך לפשט אותה לשפה ארצית.

    שכל אדם יכול להבין,לא כולם יכולים להבין עולמות,ספירות, לשמה ושלא לישמה.

    נקודה שבלב ועוד.

    גם אהבה טהורה זה מושג נשגב.

    האדם נמצא משועבד ועבד,דבר הזורם בדמינו מבלי שנוכל להבין ולזהות ורק אם נעצור נרד מהרכבת הזו אשר נושאת אותנו ונתבוננן מבחוץ,נוכל לראות איכן כל אחד ואחד משועבד ומה נדרש על מנת נשחרר השיעבוד.

    בראית העולם שלי,אני רואה שעלינו כאנושות,לסלול דרך שבה .ההפחדה אינה כלי ומדוע? סיר הבשר נבנה מאותו רעיון של הפחדה, בוא תהיה חלק ולא יחסר לך דבר,אני ממלא לך את הצרכים וכל מה שנדרש ממך זה להיות חלק, מכאן הדרך לשליטה באדם קצרה. כי בנפשנו אנו עבדים- אני היודע מתמלא באגו (בתחילה קטן)וערך של חשיבות עצמית,האדם האחר מביט בי בעינים מלאות הערצה,הצלתי אותו ולכן נכון למלא כל רצון ומשאלה  שלי והנה נולדת עוד עבדות.

    לעומת זאות,אם נבין ונדע ,שאנחנו היודעים יכולים לסייע למלא החסר,על מנת האדם מתמלא במידה הנכונה,על מנת מכאן צועד לבד כשאנחנו מאחוריו אוהבים תומכים,הוא חלק מקבוצה, חברה. אבל בסופו של דבר הדרך הנכונה היא שכל אדם הולך לבד מפני שהכרה ,היא הכרה בחושים ולכן אנחנו נדרשים להתנסות על מנת נכיר ונדע מכאן הדרך לשחרור מהשיעבוד נסללת. עלינו תמיד לזכור,  בכל אדם טמון סוד הבריאה,חלקיק קטן ששיך רק לו ולכן עלינו לסייע לו להתחבר אליו על מנת חלקיק זה מתחבר למעגל הגדול של האנושות, טבע, אלוהות , כל שם שנבחר  על מנת חלקיק זה מתגלה נדרשת אהבה טהורה, קרקע . עד שתנאי זה לא יתקיים לא נתקדם. לכן נדרש מאיתנו הרואים,יודעים להוליד קרקע זו כל אדם על פי צרכיו, רק אדם שבע אשר מבקש או אפילו אנחנו מראים לו שיש דרך נוספת והיכולת לראות אותה נמצאת בקשר ישיר עם ההולך, אין לנו יכולת להראות אותה מפני שזו ראיה פנימית הנולדת  מתוך ההליכה בדומה לכל עשיה ארצית שאין אנו יודעים אותה אלה רק אחרי שאני חווים אותה.

    זה שאנו יודעים שיש מטוס אינו אומר שאנו יודעים להטיס אותו ולכן אין אנו יודעים את המטוס וגם זה שאנו יודעים להטיס אינו אומר שאנו יודעים את המטוס.ידיעה נובעת מהתנסות ,ידע לעומתו בא מלימוד שהדבר קיים אבל לא בהכרח אנו יודעים כיצד פועל. 

    אני מאמינה כי אדם רעב עסוק ברעב ואינו פנוי לעסוק בשום דבר עד שלא משביע הרעב.ברגע שמלא ניתן לסייע לו לראות להאיר את דרכו בפנס ולכוון אותו לאן הוא נדרש ללכת על מנת לקבל עוד, ההליכה היא שלו החוויה שלו הוא כבר ילמד מהדרך מה נדרש.

    ולכן מה שנדרש זה מערך תומך.

    רוצה לקחת בו חלק ומבקשת לדעת באיזה אופן אני יכולה לתרום.

    באהבה רבה לבני ברוך עלו והצליחו.

    רותי קרקשון

  2. ישראל רפאילוב

    למה הקבלה חשובה כל-כך?

    ולמה אלוהים רוצה שנלמד קבלה?

  3. ישראל רפאילוב

    אבא שלי חושב שקבלה זה לא הקטע שלי.Undecided

    איך אפשר לשכנע אותו לתת לי לצפות בערוץ הקבלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest