דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 107

שאלות ותשובות – 107

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: בעל הסולם ותלמידיו, כולל הרב לייטמן, קשורים לתרבות ולמסורת ישראל, שומרים על חוקים ומנהגים דתיים כסמל כבוד, מכיוון שהם חלק מהתרבות הזאת. מה אמורים לעשות אנשים מדת ותרבות שונה, אם הם מקבלים את הקבלה, רוצים ללמוד אותה, אך גם הם נמצאים בתוך מסגרת תרבות ומסורת של העם שלהם? האם זה לא אומר שמקובל מתחיל צריך גם לקבל על עצמו את התרבות והמסורת היהודית, ואחר כך להשתדל להתקדם בקבלה? כלומר, האם חייבים להפוך להיות חלק מהמנטליות הישראלית?

תשובה: כל המסורות התרבותיות והדתיות – הן עטיפות של העולם שלנו, הן כה רחוקות מחכמת הקבלה, מהנושא שלה, ממטרותיה – שלא שמירתן, ולא אי שמירתן, אינה מוסיפה ואינה גורעת מהאפשרות של השגת מטרת החיים.

המקובלים שמרו על החוקים ועל המסורת, עודדו אפילו את המסורת ה"חיצונית", את לימוד התורה השכלתני – "למטרות חינוכיות", כדי שאלה שעדיין לא התעוררה בהם השאלה על מטרת החיים, יישארו בתוך מסגרת העם, ולפחות מבחינה חיצונית ידבקו בספרי המקובלים, יקראו אותם. כדי שבהמשך תתעוררנה בהם שאלות על התכלית הפנימית של המנהגים והכתבים הללו. כאשר האדם נעשה "ער" ללימוד המשמעות הפנימית, לקבלה – כל היתר הופך למאוד חיצוני, כמו למדען אמיתי.

שאלה: במאמר "שמים וארץ" בזוהר: אחרי שבירת האדם ("ויילכו שניהם יחדיו") נעשה פרצוף קין והבל (כך אני מבין, שהכוונה לעולם האצילות), שפועל בצמצום א', ואילו אצלי מתעוררים החשדות, שהוא פרצוף ראשון בשלב הזה (בפירושך אתה כותב שקין גילה את ה' דעולם האצילות, שלפי הבנתי זאת רק ספירה אחת, כלומר – מלכות?) תפריך בבקשה את ספקותיי.

תשובה: זהו לב המלכות או כפי שכתוב בזוהר – "כוח הנחש", הוא נמצא בכל "אלה", כלומר בתוך אח"פ של כל פרצוף, שהמבנה שלו בהתאם לצמצום ב', ומכיוון ש"אלה" היא תכונתו של קין, מקומו בפרצוף הכללי קין – הבל, לכן היה בו הכוח הזה, והוא התגלה ב"רצח של הבל", כלומר על ידי הרצון לשלוט על "מי", על החלק העליון של הפרצוף.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest