שאלות ותשובות – 100

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: יש לי שתי שאלות, שאינן נותנות לי מנוח:

1. אני עובד כמאמן לצמיחה אישית ובעיקר "כאילו" מכניס באנשים אמונה בעצמם (למרות שאני כבר מבין שזה לא נכון). נראה שזאת עבודה, אך בו בזמן אני מבין שזה לא אמיתי לגמרי אף עך פי שהכוונה היא לשפר את חייהם. אני כבר שקלתי אפילו לשנות את סוג הפעילות. מה אתה היית מציע?

2. את תכנית האימון שלי אימצו בחברת התקשורת, והאם ישנה אפשרות לעסוק בהפצה ללא המילה "קבלה", שאני יכול להחדיר להמונים. תציע בבקשה, למי לפנות בקשר לכיוון ההפצה החדש.

תשובה: 1. טוב מאד שאתה רואה בחוסר אמיתות הדבר. עתה נשאר לברר היכן עובר הגבול בין האמת לשקר. הקבלה לא נגד עזרה פסיכולוגית לבני אדם. פסיכולוגיה מטריאליסטית – היא מדע המבוסס על הניסיון, והקבלה מאד מעריכה אותה, אך היא עוזרת רק בדרגה "הבהמית".

2. לא כדאי לקשור את הפצת הקבלה לפעילות מקצועית, הדבר בדרך כלל גורם לבעיות. אך את הניסיון שלך ואת הידע בהחלט אפשר לנצל בבנית מערכת חינוך, שעליה אנחנו עובדים עכשיו. נסה דרך מחלקת ההפצה של קבוצתך להצטרף לעבודה זו.

שאלה: עכשיו אנחנו דנים בנושא החינוך הגלובלי, בקשר לזה אני היתי רוצה להראות לך את זה:

"רוסיה אחת" קיבלה חוק, המאפשר לגבות תשלומים מההורים על לימוד הילדים. נראה שבקרוב יתקבל החוק, שלפיו אנחנו נשלם על האויר שאותו אנחנו נושמים.

"רוסיה אחת" אישרה את חוק הגביה בבתי הספר.

לאחרונה, לאנשים עם השכלה תיכונית אין חיים קלים: שיבושים בתשלומי משכורות, ייעול, סגירת בתי ספר חקלאים, מבחן ממשלתי אחיד, ביטול זכויות המורים, ועכשיו גם החדשות על כך שמה-1 בספטמבר 2011, ההשכלה התיכונית תהיה בתשלום. מה אפשר לצפות מבית הספר ומתלמידים כתוצאה מהחוקים החדשים?

למרבה הצער, לשלם על השכלה איכותית רוב ההורים לא יוכלו. וזה אומר שחלק הארי מהתלמידים יקבל ידע מינימלי, ללא תקווה כלשהי להמשיך את הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה. מתעוררת שאלה מוצדקת: האם בעזרת שיטה ברברית כזאת, הפקידים החליטו להצמיח מעמד הפועלים במדינה, פשוט בלי להשאיר בחירה בידי התלמידים? אם יש להוריך כסף – אתה מקבל הזדמנות ללמוד כראוי, אם לא – תלמד באופן… לא ראוי! כל זה מביא להמשך פירוד החברה, שהוא גם כך גדול. ואת תוצאותיה של תהום ענקית בין העשירים לעניים, שהממשלות מעמיקות אותה עוד יותר, אנחנו מכירים היטב מההסטוריה של רוסיה.

תשובה: הממשלה מבינה שמערכת החינוך נמצאת במשבר, אך היא אינה יודעת כיצד לתקן את המצב, נעה בעצבנות מצד לצד ומקבלת החלטות "פזיזות". שום דבר לא יעזור, עד שלא יגיעו להכרה שעל בית הספר לא להכין מומחה, אלא אדם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest