דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 55

שאלות ותשובות – 55

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה מהבלוג באנגלית: האם ישנה תועלת כלשהי מלימוד וירטואלי? אני מודע לכך שכבר נתת הסברים בנושא זה, אך בשנתיים בהן אני לומד ב"קבלה לעם" לא הייתי חלק מקבוצה פיזית ולא היה לי קשר פיזי עם מישהו שלומד קבלה. האם זה טוב או רע?

תשובה: מטרת הלימוד שלנו היא לחזור מהמצב "המפורד" שלנו למצב של נשמה אחת. עלינו לנצל כל הזדמנות לקשר עם אנשים שחושבים כמונו – פיזי או וירטואלי, קשר של עבודה או השתתפות בכנסים. בין התלמידים שלנו מסביב לעולם ישנם המון אנשים שחיים "בבידוד", מסביבם אין אף אחד שמתעניין בחכמת הקבלה במרחק של מאות קילומטרים. מאות מהם מוצאים לעצמם הזדמנות להשתתף בדיונים, קשר וירטואלי, סמינרים ועבודה משותפת בפרויקטים בהפצה, המתוכננים והמתבצעים דרך "סביבה וירטואלית". פעולות אלו מביאות תועלת רבה לאלפי אנשים שמתאפשר להם להכיר את חכמת הקבלה. קיימות קבוצות וירטואליות עם סדר יום משלהן, עם אסיפות וירטואליות משותפות הנערכות דרך שיחות ועידה, עם פרויקטים משלהן. זה מאפשר לאנשים להתקדם באופן מוחשי, לא פחות מאשר חברי קבוצות "פיזיות". הבורא בכוונה יצר עבורנו קשיים כאלו, על מנת להתגבר על הפערים במרחק, זמן, מנטליות והפרעות אחרות, כדי שעל ידי ההתגברות עליהם יזכו בפרס החשוב ביותר – איחוד הנשמה העולמית.

שאלה מהבלוג באנגלית: מדוע אני מתנגד למחשבה שעליי לשנות את תכונותיי להשפעה? נדמה לי שאז חיינו יהיו מחוסרי טעם וערכים גשמיים, גם אם אני אחשוב שאני משווה את הדברים מהעולם הזה לערכים הרוחניים.

תשובה: אם ההשפעה לא הייתה נראית לך אפורה, חסרת טעם ולא הייתה ב"טעם האפר", אז בחירתך הייתה אגואיסטית לחלוטין, ולא הייתה לך אפשרות להשתחרר משליטת הכוונה האגואיסטית. דווקא בגלל שההנאות של העולם הרוחני נסתרות, זה מחייב אותנו לפנות לקבוצה ודרכה לבורא. בצורה זו אנחנו מגלים בתוכנו כלים רוחניים חדשים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest