דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 36

שאלות ותשובות – 36

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: מחשבות מעניינות עולות במוחי. האם המחשבות מגיעות לי מהבורא? האם זהו סוג של אור? האם זהו אור בלבוש של ספירה כלשהי? וכשמגיעות אליי המחשבות, אני משתדל לזכור אותן ומייד לרשום אותן. אך לפעמים משהו מפריע לי. האם זו הפרעה כלשהי? וערב אחד קיבלתי מחשבה שמחר יגיע אליי אדם אחד, ובאמת האדם הזה הגיע אליי בבוקר. האם זה נקרא אינטואיציה? האם זהו גם אור? גם הוא בא מהבורא? ואם זהו האור, אז באיזו ספירה הוא מלובש?

תשובה: המחשבות הן תולדה מהרצונות. רצון זהו החומר היחיד של הבריאה. בכללות, הרצונות מתחלקים לשניים: רצון לרכוש את תכונות הבורא, השפעה ואהבה – לעלות לבורא ולהתחבר עימו, ולכל שאר הרצונות. חלק ראשון של הרצונות הוא חלקו הפנימי של הנברא. שם הרצונות שמתפתחים מקבלים את צורת הספירות, שם הם עובדים עם האור. לחלק השני אנחנו קוראים "העולם שלנו", למעשה, הוא חסר אור וקיומו אפשרי רק בזכות "ניצוץ" אור חלש, כיוון שהרצונות שבו זעומים ומקובעים בתוך עצמם, יחסית לרצונות האמיתיים. הרצון, הבריאה, נברא על ידי האור, וכל שינוי ותנועה ברצונות והתולדה שלהם, הן המחשבות. הפעולות מנוהלות על ידי האור. ייחודיות "האור" בעולם שלנו היא שאחרי הופעתו הוא מספק הנאות זמניות ואפילו ידע על גורלות ותופעות בעולם שלנו, הוא משאיר אחריו חוסר סיפוק שמצטבר ומביא להופעת רצון להגיע לאור האמיתי. בהצלחה!

שאלה: האם אני יכול להחשיב אותך כרב שלי, גם אם אתה אינך מכיר אותי, ויכול להיות שאף פעם לא תשמע עליי, אך אני לומד מפי השיעורים שלך?

תשובה: הרב אינו מלמד או מטיף מוסר, אלא זה שלומדים ממנו. אנחנו יוצרים בשבילנו את עולמנו, את סביבתנו, את רבנו. כך אמרו המקובלים "עשה לך רב".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest