דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 23

שאלות ותשובות – 23

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: לאחר הכנס כולנו קצת מבולבלים, אך מלאים התפעלות ואנרגיה. לראשונה הייתי בקבוצה "הגשמית" (עד כה למדתי באופן וירטואלי). רצונות של כמות כזו של אנשים שחושבים כמוני, מילאו אותי בהרבה מרץ ותקווה. כעת, לאחר שראיתי את ההבדל בין הקבוצה הוירטואלית לגשמית (אף על פי שאני מבינה שאחדות וקשר צריכים להיות רוחניים), אני רוצה לעבור למקום שיש בו קבוצה גשמית. האם זה לא סיפוק לאגואיזם שלי, כי הרי אהיה סביבה של חברים יקרים לי העוסקים בקבלה?

תשובה: בראש ובראשונה לא צריך לפחד מהאגואיזם. כל מה שאנחנו עושים עדיין מונע מאגואיזם, אך מ"לא לשמה" מגיעים ל"לשמה". לכן העניין הזה לא צריך להדאיג אותך. האגואיזם שעלינו לתקן לא מתבטא במשהו שנעים לי או לא, אלא ביחס שלי אל החברים. לכן אם המעבר שלך יאפשר לך להיכלל טוב יותר בקבוצה, הוא מוצדק. כך מהר יותר תגיעי להכרת הרע. אך עליך לזכור כי הדאגה צריכה להיות מכוונת בראש ובראשונה לפנימי ולא לחיצוני. ייתכן שלאחר המעבר תרגישי את כוחות הדחייה. ההשראה שמניעה אותך כעת תיעלם, והעבודה לביטול העצמי בפני הקבוצה תהיה קשה יותר משנדמה לך עכשיו. תחשבי ותשקלי את הכול היטב. אולי עדיף לא למהר עם המעבר, אלא לנסות להיות לעיתים תכופות יותר עם החברים, להשתתף באירועים, בפרויקטים משותפים המכוונים להפצה (הפצה היא חשובה מאוד). בכל אופן, המון הצלחה!

שאלה: לאחר הכנס אתה כל הזמן מדבר על "אכזבה" ועל כך ש"לא בכוחות עצמנו להתחבר". הכנס הוא הדבר המופלא ביותר שקרה בחייהם של רבים מאיתנו. בנאום האחרון אמרת שאתה מרוצה מהתוצאה והשגת את כל מה שרצית. אז למה אתה ממשיך לדבר על ההיבטים השליליים? זה מתסכל מאוד. אני לא מבין אותך.

תשובה: גילוי האגואיזם, הכרה בחוסר היכולת לעשות משהו בעצמך, אלה דברים כלל לא שליליים. אין רגע מאושר יותר בחייו של אדם, מאותו הרגע שבו הוא מתאכזב מעצמו ופונה לבורא. הרי הבורא מצפה רק לבקשה מאיתנו, לאותו הרגע שבו נזדקק לו. לכן הכנס היה מאוד מוצלח.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest