דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 18

שאלות ותשובות – 18

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: התבלבלתי בכמה מושגים שפגשתי במאמרי בעל הסולם: מה זה "מוחא וליבא" או "בינה ודעת"? כיצד מקשרים את המושגים הללו עם האורות והכלים, הפנימיות עם החיצוניות?

תשובה: התשובה מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "עיקר הוא מוחא וליבא": מדובר על מדרגות רוחניות שנקראות "מוחא" (מוח) ו"ליבא" (לב). מדרגת "מוחא" היא מדרגה בה רוכשים את הכוונה "על מנת להשפיע". ומדרגת "ליבא" היא המדרגה בה כל הרצונות יכולים לעבוד עם הכוונה הזו. רק אז מגיעה ההבנה. ממה שאנחנו לומדים, לפי תהליך ההתפתחות הרוחנית, רק כשהאדם מסיים לגמרי מדרגה מסוימת, הוא מתחיל להרגיש את תחילת המדרגה הבאה. שם, בתוכה, מתגלה הנקודה ששייכת לפרצוף יותר גבוה, מצב יותר גבוה.

שאלה: האם מה שחווינו בכנס "קבלה לעם" העולמי היה ירידה או עלייה כללית? האם דווקא כך עלינו לשלוט בירידות ובאכזבות שלנו, דרך ההכרה שמקורן הוא באגו שלנו, ובו זמנית להישאר בשמחה כאילו שום דבר לא קרה?

תשובה: בכנס התגלתה לנו מדרגה חדשה, דרגה חדשה של התפתחות רוחנית. ירידה או עלייה – הן שאלה של חינוך, של היחס שלנו. עלינו להכיר שמדרגה חדשה זה תמיד גילוי האגו, ויחד עם זאת, סימן שיש לנו כוח כדי לתקנו. זו סיבה לקשור את עצמך יותר לקבוצה. זו הזדמנות לעבודה, אך רק בתנאי שאדם אוהב את עבודתו והיא גורמת לו שמחה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest