דף הבית / כללי / שאלות בדרך – 20

שאלות בדרך – 20

photo_rav_gh70_107.gif

שאלתה של מירה כהן: כיצד אזכור בכל רגע נתון, שהיקום הפיזי מסביבי הינו השתקפות הקולות מתוכי, ולא אפול שוב ושוב למדרגת העובר, לכעס ולחוסר דבקות. מדוע קיים בי הצורך להוכיח "שאני יכולה לבד", ללא עזרתו של בורא העולם, כאילו מרדתי בו והגעתי למסקנה שאסתדר בלעדיו…?
תשובה: האגואיזם שלך מסתיר ממך את הבורא. את כל הזמן תשכחי שאינך צריכה לתקן בעצמך שום דבר, התיקון הוא המעשה של האור (הבורא), אבל רק לפי בקשתך.
תוכלי לגבש את הבקשה הזו (התפילה לתיקון) רק אם תקבלי מסביבתך כזה כוח וכזו תמיכה שיאלצו אותך לבקש את עזרתו של הבורא. אם את מתחברת נכון עם הקבוצה את יכולה לקבל ממנה את הרצון לצאת מעצמך ולהתחבר עם כולם.
תוך כדי העבודה עם הקבוצה את מגבשת את הבקשה לתיקון. ברגע שבקשה זו מתגבשת בצורתה הסופית והנכונה, הבורא מיד יעזור לך בכך שיגלה את עצמו. הבורא הוא התכונה החדשה שלך של אהבה והשפעה.

שאלה: אם האדם תמיד מאושר ואסיר תודה לבורא, האם זה אומר שהוא לא מתקדם בדרך הרוחנית, הרי אדם שכל הזמן מאושר אינו יכול לגלות את הרע שבתוכו. האם נפילות חייבות להיות חלק מההתקדמות?
תשובה: רק מתוך הנפילות והעליות מהנפילות אפשר להגיע למטרה. זאת משום שבזמן הנפילה אתה מחדש את האגואיזם שלך ובזמן העלייה אתה מתקן אותו. וכך פעם אחר פעם.

תקרא את מאמרי "שמעתי" של בעל הסולם.
שיעור על פי המאמר "יתרון ארץ בכל הוא" (שמעתי, לד)

שאלה: אמרת שהאדם חייב לשרת את גופו הגשמי. אך אם הגוף דורש עשר שעות שינה ביום, איך לקיים את עצות המקובלים ללכת כל יום לשיעור, לעבוד ולהפיץ?
תשובה: תקיים כמה שתוכל. נסה להפחית את כמות האוכל שאתה אוכל, כך הגוף יצטרך פחות שעות שינה.

שאלה: כבר הרבה זמן יש לי תחושה לא נעימה שאני לא מבין שום דבר. אפילו המילים שמופנות אליי חסרות משמעות בשבילי, אני לא תופס, לא את משמעותן ולא את כוונתן. איך האדם יכול באמת להבין משהו בחייו?
תשובה: ההבנה מגיעה מלמעלה בעזרת ההשפעה של האור, שבונה בתוכך רצונות ואיכויות ואחר כך ממלא אותם במידע והרגשות.

לכן עכשיו לא חשוב לך להבין, אלא לפעול, כלומר, לקרוא, אפילו בלי להבין ולהשתתף בקבוצה ובהפצת חוכמת הקבלה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest