שאלות בדרך – 22

photo_rav_gh70_162.jpg

שאלה: כתבת שכל ההפרעות שאני מקבל ואקבל אמורות לגדול, וכי עלי להתגבר עליהן ולא לבטל אותן. מה זה אומר?
תשובה: כל ההפרעות שבחיי ניתנות לי כשיעורי בית בבית-ספר, וכשאני פותר אותן עם הכוונה להשיג את הבורא בתוך תכונותיי, אני מתקרב לבורא. אם האדם היה יודע זאת והיה תופס את חייו בצורה כזאת, אז הוא היה רואה את ההזדמנות הייחודית שיש בחייו, והיה יוצא מהכלוב של עולמו הקטן אל עולם אינסופי.

שאלה: בהזדמנות אחרת אמרת שעלינו לקחת את הרשימות, להגדיל אותם בעזרת ההפרעות, וכך להגיע להר סיני ולהמשיך לעלות. תסביר בבקשה איך אפשר לעשות זאת?
תשובה: ככל שאני עולה גבוה יותר בתהליך התיקון שלי, כך אני מקבל יותר הפרעות.
"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", אות קל"ג: "…הדבר דומה למלך, שחשק לבחור לעצמו כל אוהביו הנאמנים לו ביותר שבמדינה, ולהכניסם לעבודתו בהיכלו פנימה. מה עשה: נתן צו גלוי במדינה, שכל הרוצה כקטן כגדול, יבא אליו לעסוק בעבודות הפנימיות שבהיכלו. אבל העמיד מעבדיו שומרים רבים, על פתחו של ההיכל, ובכל הדרכים המובילים להיכלו, וציווה אותם להטעות בערמה את כל המתקרבים להיכלו, ולהדיחם מהדרך המוביל להיכל. וכמובן, שכל בני המדינה התחילו לרוץ להיכל המלך, אמנם, נידחו בערמת השומרים החרוצים. ורבים מהם התגברו עליהם, עד שהצליחו להתקרב אל פתח ההיכל. אלא ששומרי הפתח היו חרוצים ביותר. ומי שהוא שהתקרב אל הפתח, הסיתו אותו והדיחו אותו במזימה רבה, עד ששב כלעומת שבא. וכן חזרו ובאו ושבו, ושוב התחזקו וחזרו ובאו ושבו, וכן חזרו חלילה כמה ימים ושנים, עד שנלאו מלנסות יותר. ורק הגבורים מהם, אשר מדת סבלנותם עמדה להם, וניצחו את השומרים ההם, ופתחו הפתח, זכו תיכף לקבל פני המלך, שמינה כל אחד על משמרתו המתאימה לו. וכמובן, שמאז ואילך, לא היו להם עוד עסקים עם השומרים הללו, שהסיתו והדיחו אותם ומררו את חייהם כמה ימים ושנים, בהלוך ושוב על הפתח. כי זכו לעבוד ולשמש מול הדר אור פני המלך בהיכלו פנימה."

שאלה: במהלך היממה אני עובר שתי נפילות ושתי עליות, לפעמים אפילו שלוש. אני עולה באמצעות רכישת הכוונה ופנייה לספרי מקור. איך זה יימשך? כפי שאני מבין, הזמן בין הנפילות ילך ויתקצר. האם במצב האידיאלי השינויים האלה אמורים לקרות כל דקה?
תשובה: ולפעמים אפילו לעיתים תכופות יותר!

שיעור על פי אגרת 25, שנת 1927 (ספר "פרי חכם אגרות", דף פ"א)

שאלה: אמרת שהרשימות מתגלים כל שנייה. האם זה קורה גם בזמן השינה?
תשובה: כן.

הגֶּן הרוחני – ה"רשימו"

פוסטים קודמים בנושא במדור "התפתחות רוחנית":
העלייה אפשרית רק מתוך הירידה
מירידה – לעליה
צריך לשמוח מהירידות!
האם אפשר למנוע נפילות?
מה זה רשימו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest