דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שׂמחה – תוצאה ממעשים טובים

שׂמחה – תוצאה ממעשים טובים

בני אדם שמתעוררת בהם הנקודה שבלב, מגיעים בדרכים שונות אל חכמת הקבלה שמסבירה כיצד ליישׂם את הנקודה הזאת על בסיס הרצון, כיצד לבנות מסך וכוונה מעל לרצון ולהימצא בשׂמחה ברמה אחרת, שׂמחה מכמה שאני מסוגל להיות בהשפעה, לדמות את עצמי לכוח הבריאה הראשוני (הקיים מימי בראשית) העליון, אשר ברא רצון והכניס לתוכו את הנקודה הזאת, שבעזרתה אני יכול לעלות מעל לרצון ולהתחבר עם הכוח העליון.

הנברא, שמורכב מרצון ונקודת ההשתוקקות אל הבורא, כשהוא עושה תיקונים הוא מפתח את הנקודה הזאת, עד לכזו דרגה שהיא נהפכת למסך, ואז כבר מעל למסך הוא יכול להשפיע לבורא, לאור, בדיוק במידה שהאור והבורא משפיעים לו ומזה מרגיש שׂמחה. אז לפי מצבו, הנברא רואה מה נכון יותר באותו הרגע, להיות ריקני או מלא יותר ברצון שלו. הרי בסיכומו של דבר מצבים שאותם הוא מרגיש בתוך הרצון שלו, תמיד צריכים לתת לו בסיס אמיתי לבדיקה, האם הוא באמת נמצא בהשפעה או לא.

אם כדי להתנתק מעצמו, הוא חייב להרגיש ייסורים ברצון ליהנות, אז הוא מרגיש ייסורים ומעליו הוא נמצא בהשפעה, ומזה מרגיש שׂמחה. ואם הוא משׂיג מצב שבו הוא יכול להימצא בשׂמחה ברצון ליהנות, במילוי, אך לא למען עצמו (כי הרי זה כבר לאחר כל הצמצומים וההתרוקנויות, כשהוא מתחיל למלא את עצמו, כדי להוסיף שׂמחה מעל למסך), אז הוא נמצא בשׂמחה מזה שיכול למלא את הבורא.

כשאנחנו משׂיגים מצב של "שׂמחת תורה", זה אומר שאנחנו יודעים כיצד להשתמש במאור המחזיר למוטב, כדי לשרות כל הזמן בהשפעה ובשׂמחה, ב"להשפיע בכוונה על מנת להשפיע", ואפילו ב"לקבל בכוונה על מנת להשפיע". אז באמת מגיעה השׂמחה, כמו שנאמר ששׂמחה זה תוצאה של מעשׂים טובים. המעשׂים הטובים הן פעולות השפעה בשני שערים, בשני חלקי הנשמה שלי, ג"ע ואח"פ.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שמחה – סימן ודאי להשפעה
שׂמחה היא סימן להשפעה
רוחניות – זה שמחה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest