שׂכל חי או מחשב?

שאלה: מדוע לבורא נדרש כזה תהליך מסובך של תיקון הבריאה כדי שהנברא יתפקד בעצמו, האם לא היה ניתן לעשות הכול מתוקן מלכתחילה?

תשובתי: הפעולות שלנו אינן דרושות לבורא, הוא צריך שתבין משהו ותתקדם בעצמך, עד שתשׂיג את המטרה. וכך הבורא ברא את הכול בפעם אחת, וכל התפשטות העולמות ממעלה למטה והעלייה חזרה למעלה, דרושים רק בשבילך! הבורא אינו יכול לתת לך הכול בבת אחת, בסופו של דבר תקבל את זה.

נדרש ממך לעבור את בחינות ההתפתחות: 0-1-2-3-4, עד שתתחיל להבין ולתפוס ותהפוך להיות כמוהו. השׂגה מסמלת ידיעת התופעה "בשורשה", ואת התוצאה שלה. אתה צריך להשיג את כל הבריאה בכל מורכבותה ואת זה ניתן לעשות רק בהדרגה, כשאתה לומד על הניגודים בכל צעד, כשכל הזמן אתה מגלה תחילה חיסרון ואחר כך מילוי, הבנה/חוסר הבנה, הרגשה רעה/טובה. רק כך נבנים בך מיתרי הנשמה, אי אפשר אחרת.

אני מבין שאתה רוצה הכול בבת אחת, אך זה בלתי אפשרי. האם ניתן לקחת ילד קטן וביום אחד לעשות ממנו פרופסור?! חכם הוא מי שבמשך כל חייו צפה ועקב אחר המבנה שלהם, כיצד דבר אחד מתפתח מדבר שני, כיצד הכול מקושר זה עם זה, וכך החכים בהדרגה כדי להפוך בסוף לחכם!

ואם נמלא את ראשו בפעם אחת בכל המידע הזה, זה פשוט יהיה "מחשב" שפועל לפי תוכנה שהותקנה בו. אך אם המידע הזה מוטבע בהדרגה, בשלבים, בחומר שמרגיש טוב ורע, אמת ושקר, ריקנות ומילוי, אז יתקבל "שׂכל" חי ולא מחשב. זה כל ההבדל! מאחר והוא יידע את ההבדל בין אור וחושך, הוא ילמד מזה, יופיע אצלו רצון, הוא יידע בעצמו מה הוא רוצה להבין ולהרגיש! בכל מנת נתונים שאתה מזין את המחשב, צריך לבוא בהקדם לכך הרצון שלו, כדי שהוא בעצמו ירצה לקבל זאת, יידע אילו חללים ואי הבנות עליו למלא. המחשב חייב להגיב בעצמו! ואז הוא ייהפך לאדם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 03.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תוכנית הבריאה
הלוגיקה העליונה של תוכנית הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest