דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תפחד להתהפך עם הראש למטה

אל תפחד להתהפך עם הראש למטה

שאלה: מדוע בין פרצופים (אובייקטים) רוחניים קיים הבדל כל כך גדול, שהתחתון תמיד גרוע בהרבה מהעליון?

תשובתי: פרצוף תחתון לא סתם קטן יותר מהעליון, הוא גרוע ממנו בצורה מוחלטת בהכול, הוא הפוך ממנו מפני שבסולם הרוחני כל המדרגות מנוגדות והפוכות זו לזו. העליון הוא לא סתם יותר חכם במקצת, יותר מבין ומרגיש. כמו בד' בחינות דאור ישר: הבחינה הראשונה (בחינה א') הפוכה לחלוטין מהבחינה השנייה (בחינה ב'), גם ביחס לרצונות/כלים וגם ביחס לאורות. וכך בדיוק גם בחינה ג' הפוכה מבחינה ב'. אין כאלה מדרגות עוקבות ששונות במקצת זו מזו, הן תמיד הפוכות בהכול.

איננו מרגישים את זה בעולם הגשמי שלנו, אצלנו הרצון האגואיסטי פשוט גדל וגדל, והופך ליותר חכם, וכאן הכול מובן לנו. אך ברוחניות, העליון הפוך לדרגה הקודמת עד לכזו מידה שהם אינם מסוגלים להבין זה את זה. זה שייך אפילו למדרגות סמוכות, שלא לדבר על מדרגות שקיים ביניהן מרווח. לכן, כשאנחנו קוראים טקסט שנכתב על ידי מקובל, הדבר היחיד שניתן לעשות הוא לבקש על התיקון שלנו (להעלות מ"ן). וגם ההסבר שלי מיועד רק כדי לכוון אתכם לזה.

כל החכמות הנלמדות על ידינו יעזרו לנו רק כדי לעצב פנייה לבורא, מפני שלעלות ממדרגה למדרגה ניתן רק בתנאי שהאור העליון יהפוך אותנו "מהראש לרגליים" או "מהרגליים לראש", כך שבכל פעם מבצע היפוך מלא. כך מתרחשת העלייה במדרגות רוחניות, כמו אצל העובר שלפני הלידה מתהפך עם הראש למטה, ואז הוא יכול לצאת. וכשנולד/יוצא אז שוב מתהפך עם הראש למעלה, כבר במדרגה הבאה. אך על הפער בין המדרגות הוא מתגבר דווקא בזה שמתהפך עם הראש למטה.

לא ניתן לקבל את המדרגה הבאה אם לא השתחררת לגמרי מהמדרגה הקודמת. "עם הראש למטה", הכוונה היא התרוקנות מכל האור ברגע הלידה. לא ניתן לקבל את אור הרוח, אם לא השתחררת מכל אור הנפש, מפני שהם הפוכים זה לזה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 03.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שׂכל חי או מחשב?
סרט נע רוחני
סוד הלידה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest